Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11399 ۱۳۹۹/۰۹/۱۱   ۱۷:۲۴:۰۹

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا؛
تغییر وضعیت قرمز ۴ شهر آذربایجان غربی به نارنجی

رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از تغییر وضعیت قرمز چهار شهر آذربایجان غربی به نارنجی خبر داد.

به گزارش نای قلم به نقل از ایسنا، علیرضا رئیسی اظهار کرد: از روز چهارشنبه، وضعیت ۳۸ شهرستان قرمز کرونایی از جمله (اشنویه، نقده، خوی و سلماس) در آذربایجان غربی به نارنجی تغییر می‌کند و محدودیت‌ها در آنها به صورت مناطق نارنجی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه، وضعیت ۳۸ شهرستان قرمز کرونایی به نارنجی تغییر می‌کند و محدودیت‌ها در آن‌ها به صورت مناطق نارنجی اجرا می‌شود.

رئیسی افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت و درمان و رعایت مردمی میزان پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد رسید.

او افزود: در یکم آذر صدو شصت شهر در وضعیت قرمز (هشدار سه) قرار داشتند و اکنون ۳۷ شهر قرمز هستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: متاسفانه در ۲۳ شهرستان با رعایت نکردن صحیح پروتکل‌های بهداشتی شاهد صعود ابتلا به ویروس کرونا هستیم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: همه‌ی محدودیت‌ها تا صبح شنبه آینده قابل اجرا است مگر اینکه تصمیمات جدید زودتر اطلاع رسانی شود.

رئیسی با بیان اینکه سیر نزولی ورود به بیمارستان‌ها را شاهد هستیم، گفت: چنانچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است به وضعیت قبل بازگردیم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا به ساکنان استان‌های جنوبی کشور درباره شیوع دوباره کرونا با سرد شدن هوا و ادامه دورهمی‌های خانوادگی هشدار داد و گفت: چنانچه تردد‌های غیر ضرور و دورهمی‌ها افزوده شود وضعیت کرونایی کشور بهبود نخواهد یافت.

او گفت: در حال حاضر ۶۴ شهر در کشور در وضعیت قرمز کرونایی و ۲۷۸ شهر در حالت نارنجی و ۱۰۶ شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

وی محدودیت‌های سخت گیرانه در هفته گذشته را موثر دانست و افزود: ایجاد محدودیت‌های سختگیرانه مورد پسند ما نیست، اما معتقدیم اگر همه مردم اقدام به مراعات شرایط کرونایی کنند تعداد شهر‌های قرمز اضافه نخواهد شد.

رئیسی گفت: هوای سرد باعث بسته شدنِ فضای خانه‌های و تردد هوا می‌شود و می‌تواند باعث افزایش ابتلا به کرونا شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: پیش بینی ها بر این بود چنانچه محدودیت هایی ایجاد نمی شد تعداد جان باختگان ما به هشتصد نفر در روز برسد.

رئیسی با بیان اینکه وضعیت کشورها و مدل های آنها در مقابل بیماری تا زمان غلبه بر ویروس کرونا قابل مقایسه و قضاوت نیست. بهترین مدل مقابله، انضباط اجتماعی و زدن ماسک بهترین مدل پیشگیری است.

وی گفت: چین با ابزار سیستم هوشمندسازی و انضباط زدنِ ماسک بر شیوع کرونا غلبه کرد. ما نباید با داشتن سیستم بانکداری الکترونیکی هم کارمند بانک و هم مردم درگیر کرونا و محدودیت ها شوند.

رئیسی گفت: هر کشوری که با سبک جدید کرونایی خود را وفق دهد راحت تر، از این بحران کرونایی عبور می کند.

او درباره طرح قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: طرح محله محور و طرح شهید سلیمانی که با همت اهالی محله ها، هلال احمر و بسیج اجرا می شود بر مبنی پایگاه‌های سلامت و اقدام مردمی است.

رئیسی با بیان اینکه تست های سریع در محله ها رایگان است گفت: سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی در محله ها به کسانیکه مبتلا هستند کمک می کنند. در اجرای این طرح ها هفت هزار تخت در هتل ها و مهمان سراهای مختلف افراد بیمار را قرنطینه می کنند.

او گفت: از شنبه هفته بعد دریافت خدمت از مراکز اداری و خدماتی نیاز به کارت ملی دارد.

رئیسی گفت: تلاش بر این است که تست ها را در روز به صدو بیست هزار عدد برسد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا