اخبار
کد خبر : 11397 ۱۳۹۹/۰۹/۱۱   ۰۹:۵۲:۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
۱۰ هزار تست سریع کرونا به آذربایجان غربی اختصاص یافت

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۱۰ هزار تست سریع در راستای شناسایی هرچه زودتر مبتلایان به استان رسیده است که با استفاده از آنها می‌توان در کمتر از ۳۰ دقیقه افراد مبتلا به کووید ۱۹ را شناسایی کرد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در حال حاضر به طور متوسط یک هزار و ۸۰۰ تست روزانه در استان انجام می‌گیرد.

وی افزود: در هیچ آزمایشگاهی تست سریع انجام نمی‌گیرد و این تست‌ها فقط در اختیار بهداشت و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های اپیدمیولوژیک در تاریخ سوم تیر در بهترین وضعیت چند ماه اخیر قرار داشتیم به طوری که استان به تدریج به وضعیت سفید نزدیک می‌شد اما سهل‌انگاری‌ها موجب شیوع گسترده بیماری شد.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۳ آبان بیشترین تعداد بستری‌های استان ثبت شد اما با اعمال محدودیت‌ها از ۲۳ آبان تعداد بیماران بستری ۴۰۰ نفر کاهش یافت.

به گفته آقازاده، هر اجتماعی به هر شکلی و در هر مکانی موجب انتشار ویروس می‌شود، که در موج سوم تعداد بستری‌ها افزایش یافت کمبود تخت و مشکل اکسیژن نداشتیم و متخصصین و پرستاران با جان و دل تلاش می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره طرح شهید سلیمانی نیز گفت: طرح مدیریت و کنترل به شیوه محله محور شهید قاسم سلیمانی به منظور کنترل و مدیریت بیماری کووید ۱۹ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه، یکی از اهداف این طرح مشارکت مردم و هماهنگی بین بخشی برای کنترل اپیدمی است، تصریح کرد: در این طرح ضمن تبلیغ رعایت پروتکل بهداشت و درمان، از گروه‌های آسیب‌پذیر نیز حمایت می‌کنند.

آقازاده افزود: طرح محله محور به صورت طرح ملی ابلاغ شده است که محور این طرح دانشگاه علوم پزشکی، سپاه پاسداران، بسیج مردمی و مساجد و محلات، هلال احمر، شهرداری‌ها، بهزیستی و کمیته امداد است که برای هر کدام وظیفه‌ای تعریف شده است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اهداف این طرح شناسایی بیماران مبتلا و مثبت کووید ۱۹ هستند که پس از شناسایی افراد در صورت نیاز به حمایت و قرنطینه توسط بسیج و مراقبین سلامت کمک شوند تا در خانه بمانند.

آقازاده اضافه کرد: این طرح از اول آذر در سه محله ارومیه آغاز شده است.

گفتنی است، تاکنون ببیش از ۸۸ هزار نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و حدود ۲ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا