اخبار
کد خبر : 11351 ۱۳۹۹/۰۹/۰۶   ۱۰:۳۵:۴۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
مجموع فوتی های آذربایجان غربی به ۲۷۷۶ مورد افزایش یافت

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه با ۱۵ مورد فوتی جدید مبتلا به کرونا و ۱۶ مورد از فوتی‌های مشکوک روزهای گذشته مجموع فوتی‌های استان به 2 هزار و 776 مورد افزایش یافت.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: بیشترین تعداد فوتی‌ها با هفت مورد از شهرستان خوی و شش مورد از شهرستان ارومیه است.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته یک هزار و 343 نفر بستری با علائم سندرم حاد تنفسی در کل بیمارستان های استان داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد مبتلایان بستری جدید در ۱۸۴ مورد است که بیشترین تعداد با ۶۲ مورد از شهرستان ارومیه است.

وی ادامه داد: طرح جدید محدودیت‌های هوشمند کرونایی در کاهش ۱۹ درصدی شتاب کرونا در این استان تاثیر داشته است.

آقازاده با بیان اینکه این محدودیت‌ها در اوج روز‌های بحرانی کرونا اعمال شد، تصریح کرد: با کاهش روند اوج گیری این بیماری منحوس، در حال حاضر مشکلی از بابت تخت بیمارستانی و اکسیژن نداریم.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل بهتر و مدیریت مقابله با کرونا در تمام بخش‌ها، گفت: در شرایطی که این وضعیت پایدار بماند هفته آینده خبر‌های خوبی از روند کاهشی بیماران بستری و فوتی‌های کرونایی خواهیم شنید.

آقازاده خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد منع تردد در شهر‌های قرمز استان و تعطیلی صنوف و ادارات تنها راه حل ممکن و مؤثر برای کاهش شتاب شیوع کرونا در این استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: هر صورت استان شرایط مناسبی را سپری نمی‌کند و کرونا ویروس به شدت در حال تاخت و تاز است و تنها محدودیت‌های هوشمند و همکاری و تعامل مردم با این طرح می‌تواند ما را از این بحران برهاند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا