اخبار
کد خبر : 11332 ۱۳۹۹/۰۹/۰۴   ۱۰:۱۰:۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛
راه‌اندازی ۱۲۰ تخت ویژه در آذربایجان غربی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای شروع بیماری کرونا ۱۲۰ تخت ویژه در استان راه اندازی شده است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در حاشیه مراسم افتتاح بخش جدید مراقبت های ویژه ICU بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نقده به خبرنگاران اظهار کرد: با راه‌اندازي پروژه توسعه بيمارستان نقده شاخص تخت در اين شهرستان به 1.8 می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به پروژه توسعه بیمارستان نقده گفت: در این پروژه در حال حاضر ۸۰ درصد تجهیزات موتور خانه خریداری شده و تعدادی از دستگاه‌ها نیز به محل پروژه انتقال یافته است .

وی افزود: این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از نظر کیفیت مشابه بیمارستان زنان ارومیه است .

آقازاده ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ میلیارد  تومان با تعدیل به پیمانکار بدهی داریم و در صورت تامین اعتبار تا تیرماه سال ۱۴۰۰ این بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی به بهره‌برداری می‌رسد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های این بیمارستان ایجاد ۳۰ تخت ویژه با امکانات پیشرفته به عنوان مرکز بلوک اشنویه، پیرانشهر و سردشت است و تلاش می کنیم در راستای رسیدن به نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی این امر تحقق پیدا کند  .

مقام عالی سلامت استان تصریح کرد: با راه‌اندازي اين پروژه  بيمارستان نقده ٣٧٠ تختي خواهد بود و شاخص تخت در اين شهرستان به 1.8 تخت بازای هزار نفر جمعیت خواهد رسيد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نقده نیز در مراسم افتتاح بخش جدید مراقبت های ویژه ICU بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور و پیرو آن در استان و شهرستان نقده و نیاز بیشتر به تخت های بیمارستانی، به ویژه تخت‌های مراقبت‌های ویژه و با توجه به بلوک بودن این شهرستان برای بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر و سردشت تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در محیطی به مساحت ۳۰۰ متر مربع افزایش یافت و به تعداد ۱۵ تخت ویژه جدید در آن تجهیز و راه اندازی شد.

به گفته محمد عبدلی این بخش با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال به بهره برداری رسید .

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا