اخبار
کد خبر : 11327 ۱۳۹۹/۰۹/۰۳   ۱۸:۵۳:۰۵

فردا؛
مدیران مسئول رسانه‌ها نماینده خود را انتخاب می‌کنند

 

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با اعلام برگزاری مرحله دوم انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول (فردا، ۴ آذر) گفت: انتخابات مطابق برنامه اعلام‌شده و بر اساس تبصره ۱ ماده ۳۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات برگزار می‌شود.

به گزارش نای قلم به نقل از ایرنا، سید علاالدین ظهوریان اظهار کرد: طبق نظر هیات سه نفره موضوع تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون مطبوعات، در مرحله دوم انتخابات، همه نامزدهایی که در مرحله اول شرکت داشته‌اند امکان حضور خواهند داشت. تا این لحظه ۴۳ نفر از ۱۱۶ داوطلب مرحله اول با ثبت انصراف در سامانه جامع رسانه های کشور، به صورت رسمی از ادامه رقابت انصراف داده اند و ۷۳ نامزد در فهرست داوطلبان نمایندگی مدیران مسئول حضور دارند.

وی ابراز امیدواری کرد همه مدیران مسئول محترم که صلاحیت‌شان برای شرکت در انتخابات بر اساس تبصره ۴ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات احراز و نام آن‌ها در فهرست اعلام شده است از این فرصت استفاده کنند و در انتخاب نماینده خود در هیات نظارت بر مطبوعات سهیم باشند.

بنابر اعلام دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، در مرحله دوم انتخابات نیز همچون مرحله نخست، نامزدها در صورت تمایل می‌توانند تا پایان وقت اداری روز قبل از برگزاری (ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹) انصراف خود را به صورت رسمی اعلام کنند.

با توجه الکترونیکی بودن تمام مراحل انتخابات، ثبت انصراف نامزدها صرفا در سامانه جامع رسانه‌های کشور امکان پذیر است و اعلام انصراف داوطلبان به روش‌های دیگر از قبیل ارائه نامه کتبی یا اظهار در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی موثر واقع نمی‌شود.

انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات، هر دو سال یکبار برای انتخاب نماینده مدیران مسئول رسانه های کشور در هیات نظارت بر مطبوعات انجام می شود.

هجدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات از ساعت ۱۰ تا ۱۶ روز سه شنبه ۲۰ آبان‌ آغاز و با توجه به نرسیدن به حد نصاب به دور دوم موکول شد. نوبت دوم انتخابات پس از دو هفته در روز سه شنبه مورخ ۴ آذر ۱۳۹۹ در همان بازه زمانی برگزار خواهد شد. تعداد چهار هزار و ۴۴ نفر از مدیران مسئول رسانه‌های کشور مجاز به شرکت در هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات تشخیص داده شده اند که فهرست آنها در سامانه جامع رسانه های کشور منتشر شده است.

برگزاری این دوره از برگزاری انتخابات به شکل الکترونیک به افزایش مشارکت به بالاترین حد و حضور حداکثری مدیران مسئول منجر شد. اطلاع رسانی جامع، پخش تیزرهای تبلیغاتی نامزدها، ایجاد صفحات اختصاصی انتخابات و پخش از طریق وب را از دیگر ویژگی‌های این دوره انتخابات شمرده می شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا