اخبار
کد خبر : 113 ۱۳۹۴/۰۴/۰۷   

دغدغه‌ای به نام گذران اوقات فراغت

* در تمام مراكز آموزش فني و حرفه‌اي استان، دوره‌هاي آموزشي برگزار مي‌شود

هر ساله با پایان سال تحصیلی و شروع فصل تابستان بحث اوقات فراغت دوباره به موضوعی داغ در جامعه مطرح می‌شود چرا كه اوقات فراغت بخش مهمی از زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد. اگر افراد برنامه‌ای مشخص برای گذراندن مفید اوقات فراغت خود نداشته باشند این بی‌برنامگی سایر جنبه‌های زندگی را به طور چشمگیری تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و فساد‌انگیز است.

به گزارش ناي قلم، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد چنانچه امکانات برای تفریحات سالم نوجوانان و جوانان وجود داشته باشد، آن‌ها به تفریحات ناسالم گرایش پیدا نمی‌کنند چرا که آسیب‌هایی که ممکن است از راه اوقات فراغت بی‌برنامه بر جامعه وارد شود بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

در این میان اهمیت و لزوم ورود و برنامه‌ریزی مسئولان فرهنگی در برنامه‌های فراغت و شکل ‌دادن به نحوه گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بسیار مهم است لذا از وظایف مهم مسئولان است تا امکانات و وسایل را جهت گذراندن صحیح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان فراهم سازند. حال پرسش اینجاست که دستگاه‌های ذی‌ربط چه برنامه ای برای اوقات فراغت دانش آموزان دارند؟

مديركل آموزش فني و حرفه‌اي آذربايجان غربي گفت: در تمام مراكز آموزش فني و حرفه‌اي استان، دوره‌هاي آموزشي كوتاه‌مدت تحت عنوان بسته آموزشي برگزار مي‌شود تا گروه‌هاي هدف در اين دوره‌ها ثبت‌نام و علاوه بر پر كردن اوقات فراغت از آموزش‌هاي مهارتي استفاده كنند.

جمشيد اسعدي در گفت‌وگوي اختصاصي با ناي قلم با بيان اينكه آموزش مهارت به دانش‌آموزان در اولویت برنامه‌های اوقات فراغت این اداره کل قرار دارد، اظهار كرد: طبق موافقت به عمل آمده با آموزش و پرورش، مربيان آموزشي اداره كل آموزش فني  حرفه‌اي در اردوگاه‌هاي تفريحي دانش‌آموزان مستقر مي‌شوند تا علاوه بر ایجاد انگیزه و نشاط در دانش‌آموزان سبب مهارت‌آموزی آن‌ها نیز شود.

وي آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در تغییر نگرش دانش‌آموزان به بازار کار، پر کردن اوقات فراغت آنان و همچنین توانمندسازی دانش‌آموزان مؤثر عنوان كرد.

اسعدي همچنين به برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي دانشجويان، اشاره كرد و با اعلام آمادگی در خصوص اجرای دوره‌های آموزشی و استفاده از این فرصت و اجرای دوره‌های بخش صنعتی در محل شهرک صنعتی اروميه و خوي، به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بازدهی هرچه بیشتر و موثرتر مراکز صنعتی تأکید كرد .

وي با بيان اينكه دانش همراه با مهارت می‌تواند اثربخش باشد، تصريح كرد: دانشجوياني كه به غير از رشته‌هاي فني مشغول تحصيل هستند مي‌توانند برای ارتقای دانش تخصصی و مهارتی خود از ظرفیت ساير مراكز آموزشي و بسته‌هاي آموزشي استفاده كنند.

مديركل آموزش فني و حرفه‌اي آذربايجان غربي ادامه داد: آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای در سطح استان به صورت رایگان دوره‌های آموزشی را برای 630 رشته مختلف ارائه می‌کند.

*آمادگی 500 پایگاه اوقات فراغت در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم گفت: 500 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان آماده پذیرش و نام‌نویسی دانش‌آموزان هستند.

فریدون سید مصطفوی افزود: این پایگاه‌ها با بهره گیری از مربیان مجرب، برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان آماده‌سازی شده‌اند.

وی گفت: ثبت‌نام در این پایگاه‌ها از اول تیرماه آغاز شده است و مبلغ مشارکتی به میزان 250 هزار ریال برای ثبت نام هر دانش آموز صرفا براي همراهی دانش‌آموزان و حضور آنان در کلاس‌ها اخذ می‌شود.

وی با اشاره به طرح هجرت نیز گفت: امسال شش میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص داده شده است.

سیدمصطفوی اضافه کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و مهارتی می‌توانند در این اردوها حضور داشته باشند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا