اخبار
کد خبر : 11282 ۱۳۹۹/۰۸/۲۸   ۰۹:۵۷:۰۱

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خبر داد؛
صلح و سازش 11 فقره پرونده قتل عمد در شورای حل اختلاف آذربایجان غربی

 

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 11 فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به سازش و رهایی محکومان این پرونده‌ها از مجازات قصاص شده است.

به گزارش نای قلم، هادی صمدی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: سال گذشته 18 فقره پرونده قتل عمد توسط شوراهای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود از رهایی محکوم به قصاص با جلب رضایت اولیای دم یازدهمین پرونده قتل عمد با میانجیگری اعضای شعبه 19 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه از مجازات اعدام خبر داد.

وی توضیح داد: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در برقراری صلح و سازش در دعاوی و اختلافات مهم به ویژه پرونده‌های قتل عمد با رویکرد کاهش جمعیت کیفری زندانیان، اعضای شعبه 19 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه با تلاش و پیگیری‌های مجدانه خود توانستند پس از سپری شدن سه سال رضایت اولیای دم در این پرونده قتل عمد را اخذ و موجب رهایی محکوم علیه از مجازات اعدام را فراهم آورند.

صمدی در خصوص سیر مراحل قانونی این پرونده و روند رسیدگی به آن افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه و صدور کیفر خواست و ارجاع پرونده به محاکم قضایی استان جهت رسیدگی، در نهایت در سال 1398 حکم قصاص برای متهم صادر می‌شود و در جریان اجرای بخشنامه ابلاغی ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در خواست محکوم علیه جهت میانجیگری شورای حل اختلاف برای جلب رضایت از اولیای دم پرونده قتل به شعبه 19 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه ارجاع می‌گردد و  با تشکیل پرونده سازشی برای محکوم علیه  اعضای شورا فعالیت‌های سازشی خود را آغاز نموده و درنهایت موفق به اخذ رضایت از اولیای دم شدند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان در پایان با یادآوری جایگاه و اهمیت صلح و سازش و کاهش اختلافات در جامعه، از تلاش خستگی ناپذیر اعضای شوراهای حل اختلاف در این خصوص تقدیر و تشکر کرد و بار دیگر بر لزوم اهتمام جدی اعضای شوراهای حل اختلاف در حل و فصل ریشه ای اختلافات از طریق ایجاد مصالحه بین طرف‌های درگیر تاکید کرد.

کد خبرنگار: 983127


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا