اخبار
کد خبر : 11267 ۱۳۹۹/۰۸/۲۶   ۲۱:۲۲:۵۲

در چهارمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان عنوان شد؛
تحقق 104 درصدی درآمدهای استانی آذربایجان‌غربی

 

چهارمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با موضوع توزيع اعتبارات استان در لايحه بودجه سال 1400 به رياست استاندار آذربايجان غربي برگزار شد.

به گزارش نای قلم، استاندار آذربايجان غربي در اين جلسه با اشاره به سياست دولت براي بودجه بندي بدون وابستگي به نفت تصريح كرد: شرايط سختي كه تحريم بر ميزان درآمدهاي نفتي، داشته بي سابقه است و در راستاي فرمايشات رهبري در خصوص لزوم كمترين وابستگي به درآمدهاي نفتي، دولت نيز بخوبي اين امر را اجرايي مي سازد.

محمدمهدي شهرياري افزود: بهره گيري از درآمدهايي غير از درآمد نفتي يك سياست جدي در دولت به شمار مي رود.

وي با قدرداني از مجموعه تلاش هاي سازمان مديريت و برنامه ريزي در توزيع بودجه تصريح كرد: افزايش ۳۲۰ ميليارد تومان بودجه هزينه اي و نيز جايگاه خوب در اعتبارات تملك و دارايي هاي سرمايه اي جاي قدرداني دارد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان نيز در اين جلسه گفت: يكي از وظايف مهم سازمان تخصيص بهينه منابع بر اساس اولويت هاي توسعه استان است.

ناصر حضرتي افزود: با توجه به مشكلات استان در بخش هاي مختلف تخصيص بهينه منابع اعتباري با هدف ارتقاء شاخص هاي توسعه استان همراه با عدالت و شفافيت براي دستيابي به توسعه پايدار، متوازن و همه جانبه توزيع شود.

وی با اشاره به آخرين وضعيت درآمدهاي استاني در هفت ماهه ي نخست سال جاري گفت: عليرغم تمام تنگناهاي موجود فضاي كسب و كار، استان از نظر تحقق درآمدهاي پيش بيني شده داراي شرايط نسبتا مناسبي است.

 دبير شوراي برنامه ريزي و توسعه استان افزود: براي هفت ماه نخست سال جاري 825 ميليارد تومان درآمدهاي استاني پيش بيني شده بود كه با 104 درصد تحقق اين رقم به 987 ميليارد تومان رسيده است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه اي كه بين سازمان برنامه و بودجه كشور و سازمان امور مالياتي منعقد شده است، در صورتي كه درآمدهاي استان از ميزان مشخصي بالاتر رود، اعتبارات و تخصيص استان نيز افزايش می‌یابد.

حضرتي در ارتباط با آخرين وضعيت اعتبارات هزينه اي استان گفت: از ميزان 586 ميليارد تومان اعتبار هزينه اي مصوب براي سال جاري 62 درصد آن تخصيص يافته و تمام پاداش پايان خدمت بازنشستگان نيز به مبلغ 31 ميليارد تومان به دستگاه هاي اجرايي مربوطه ابلاغ و به حساب هاي شخصي بازنشستگان واريز شده است.

وي در خصوص اعتبارات عمراني استان گفت: از یک هزار و 507 ميليارد تومان اعتبار عمراني مصوب سال جاري به طور ميانگين 30 درصد اعتبارات به مبلغ 236 ميليارد تومان نقد و 221 ميليارد تومان اسناد خزانه تخصيص داده شده و مرحله بعدي تخصيص ها نيز از هفته آينده آغاز خواهد شد.

حضرتي با اشاره به ابلاغ بخشنامه بودجه 1400 توسط رئيس جمهور و تشكيل ستاد بودجه در سازمان برنامه و بودجه كشور تصريح كرد: لايحه بودجه سال 1400 در چارچوب برنامه كلي اصلاح ساختار بودجه، سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي، سياست هاي جمعيت و اقدامات اجرايي مربوطه، و با رويكرد هاي «رشد بلند مدت از طريق تمركز توسعه بر صادرات غير نفتي»، «مقابله فعالانه با شيوع كرونا و كاهش آثار منفي اقتصادي آن» ، «تسريع در تكميل طرح هاي تملك دارايي سرمايه اي با رويكرد پيشرفت متوازن و فراگير» ، «اصلاح ساختار بودجه با رويكرد رفع موانع  توليد و تسهيل فضاي كسب و كار» ، «توجه به معيشت مردم با اولويت تامين كالاهاي اساسي» و «توسعه الگوي مشاركت عمومي ـ خصوصي» تدوين می‌شود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان با اشاره به وضعيت اعتبارات هزينه اي استان در لايحه بودجه سال 1400 خاطرنشان شد: پيش بيني مي شود اعتبارات هزينه اي استان در سال آينده با 53 درصد رشد به 842 ميليارد رسيده و شاهد وضعيت متعادلي باشيم.

حضرتي در خصوص اعتبارات عمراني استان در لايحه بودجه 1400 تصريح كرد: اعتبارات عمراني استان در لايحه 1400 نيز بر اساس سياست هاي چند ساله اخير، به پروژه هاي عمراني نيمه تمام با پيشرفت بالاي 80 درصد، پروژه هاي مربوط به توافقات سفر آقاي رئيس جمهور به استان، پروژه هاي مربوط به توافقات سفرهاي شهرستاني آقاي استاندار، طرح هاي روستايي، احداث پايگاه هاي مقاومت بسيج، پروژه هاي مبلمان شهري به خصوص در شهرهاي با جمعيت كم، پروژه هاي تعمير و تجهيز ادارات و پرداخت مطالبات پيمانكاران در لايحه بودجه سال 1400 اختصاص يافته است.

در این جلسه بخشی از اعتبارات عمرانی و کل اعتبارات هزینه‌ای استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و نیز طرح های مصوب کارگروه زیربنایی به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا