Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11257 ۱۳۹۹/۰۸/۲۵   ۱۶:۲۱:۵۷

مدیرکل امور مالیاتی استان خبر داد؛
شناسایی فعالیت‌های پنهان اقتصادی در آذربایجان غربی

 

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی از عزم جدی این نهاد برای شناسایی فعالیت‌های پنهان اقتصادی در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، حسن کوماسی در گفتگوی خبری اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۲۲ هزار و ۷۵۷ پرونده جدید مالیاتی در استان تشکیل شده  است.

وی اضافه کرد: عمده شناسایی ها از طریق بانک های اطلاعاتی از جمله اطلاعات حاصل از اجرای ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و بانک های اطلاعاتی شهرداری ها، دفاتر اسناد رسمی و اداره کل راه و شهرسازی یا از طریق واحدیابی فیزیکی ادارات مالیاتی انجام شده است.

کوماسی تصریح کرد: سیستم مالیاتی تنها با کسانی که دارای پروانه کسب هستند، سر و کار ندارد بلکه تمام صاحبان فعالیت اقتصادی و درآمد اعم از آشکار و پنهان، طرف حساب سیستم مالیاتی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: یک همگرایی و هم افزایی در کل مجموعه نظام در خصوص مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی اقتصاد زیرزمینی به وجود آمده که در سایه همکاری های بین بخشی از جمله همکاری های دستگاه های قضایی، نظارتی، امنیتی، نظامی و انتظامی توانسته ایم مؤدیان بزرگی را که فرار مالیاتی داشتند، شناسایی کرده و حقوق دولتی را از آنها مطالبه و وصول کنیم.

کوماسی در خصوص حمایت‌های انجام شده از مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا در استان نیز بیان کرد: تمدید ۲ ماهه مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی، تمدید مهلت اعتراض مؤدیان از یک ماه به سه ماه، بخشودگی بیشتر جریمه، تمدید زمان بهره‌مندی از فرصت بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی از پایان اسفند سال ۱۳۹۸ تا خرداد سال جاری، تمدید مهلت پرداخت اقساط سررسید شده مشاغل آسیب دیده از کرونا تا چهار ماه وتقسیط مجدد بدهی مالیاتی واحد های تولیدی از جمله این حمایت‌هاست.

وی به ترکیب درآمدهای مالیاتی استان در سال ۱۳۹۸هم اشاره کرد و افزود: مالیات بر ارزش افزوده با ۳۲ درصد، مالیات حقوق با ۲۶ درصد، مالیات صاحبان مشاغل با ۱۸ درصد، مالیات اشخاص حقوقی با ۱۶ درصد و سایر منابع با هشت درصد، رتبه بندی منابع مختلف درآمدی در ترکیب درآمد های مالیاتی استان را تشکیل می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از امکان ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی به عنوان یکی از آخرین اقدامات این دستگاه در راستای توسعه دولت الکترونیک نیز خبر داد و افزود: تا کنون بیش از ۳۵ هزار مؤدی مالیاتی در استان جهت ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی به آنها، در سامانه سازمان امور مالیاتی درخواست  خود را ثبت کرده اند.

مالیات اصلی ترین منبع درآمدی دولت های مختلف در دنیاست و ارقام مختلفی از مالیات در کشورهای گوناگون دریافت می شود.

در ایران نیز طی سال های اخیر، با کمرنگ تر شدن درآمدهای نفتی توجه به درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در دستور کار قرار گرفته و این بخش پررنگ تر شده است.

بیش از ۹۰ درصد درآمدهای دولتی در آذربایجان غربی، مربوط به مالیات است؛ البته سهم این استان از مالیات دریافتی در کشور حدود یک درصد برآورد می شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا