Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11252 ۱۳۹۹/۰۸/۲۴   ۲۲:۱۲:۰۷

در جلسه ستاد مقابله با کرونا عنوان شد؛
فوت روزانه 35 تا 40 نفر در آذربایجان غربی/ روند اجرای محدودیت‌ها مطلوب نیست

 

جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان غربی به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به ایراد سخنرانی کرد.

جواد آقازاده گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت استان گفت:

در استان آذربایجان غربی طی سه هفته گذشته تعداد بیماران بستری و فوتی کووید ۱۹ افزایش یافته است و وضعیت استان در حالت قرمز است.

وی درباره میزان فوتی در استان افزود: به طور متوسط روزانه ۳۵ تا ۴۰ نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت می شوند.

آقازاده درباره تعداد تست های انجام یافته بیان کرد: در استان ظرفیت انجام تست های تشخیص کرونا افزایش یافته است، به طوری متوسط روزانه بیش از یک هزار و ۸۰۰ تست در آذربایجان غربی انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: براساس بررسی های انجام یافته در یک وضعیت پلاتو قرار داریم که تعداد بستری های استان مابین یک هزار و ۶۷۰ بیمار تا یک هزار و ۷۱۰ بیمار متغیر است.

آقازاده افزود: طی هفته های گذشته تاکنون وضعیت بحرانی را در استان طی می کنیم.

وی درباره جهش های ویروس ابراز کرد: ویروس کرونا نسبت به گذشته جهش یافته است و در حال حاضر با یک ویروس خشن و بی رحم مواجه هستیم، قدرت انتقال ویروس افزایش یافته و بیماران بدحال تر از گذشته به بیمارستان مراجعه می کنند.

سپس استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت نگران کننده کرونا در استان گفت: نبود نظارت جدی و همراهی گروهی از مردم، عامل اصلی شیوع بیماری در استان است.

محمدمهدی شهریاری اظهار کرد: روند اجرای محدودیت ها مطلوب نیست و فرمانداران مسوول اصلی اجرای کامل مصوبات و محدودیت ها هستند.

وی اضافه کرد: باید با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، مراکز بهداشت و اتحادیه ها محدودیت ها به طور دقیق اجرا شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان نگران کننده است، ادامه داد: برای کنترل بیماری باید مردم در رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و اجرای محدودیت ها همکاری جدی داشته باشند.

شهریاری بر نظارت و بازرسی از روند اجرای محدودیت ها تاکید کرد و گفت: به دلیل روند افزایشی بیماری کرونا درخواست های بسیار مردمی برای اجرای محدودیت های شدید در استان شاهد هستیم و فرمانداران نباید اجازه دهند مصوبات ناقص اجرا شود.

گفتنی است، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا