اخبار
کد خبر : 11231 ۱۳۹۹/۰۸/۲۲   ۲۲:۴۵:۲۳

رئیس کل دادگستری استان:
اجرای سند امنیت قضایی نیازمند پیگیری قاطعانه دادستان‌ها است

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سند امنیت قضایی که اخیراً مورد ابلاغ قرار گرفته نیازمند ورود و پیگیری قاطعانه و جدی دادستان های حوزه های قضایی است.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی امروز  در نوزدهمین همایش سراسری دادستان های عمومی و انقلاب نظامی و ویژه روحانیت سراسر کشور که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور برگزار شد، اظهار کرد: دستورالعمل‌های قوه قضائیه چراغ راه بوده و جنبه روشنگرانه دارد.

وی تصریح کرد: اگر اجمال و ابهامی در اجرای قوانین وجود داشته باشد، این دستور العمل ها آن را رفع می کند و دستگاه قضایی استان برای هر کدام از این دستورالعمل ها برنامه ریزی کرده و اجرای آنها را در دستور کار خود داشته و نظارت مداوم و مستمر براجرای آنها دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه صحبت های خود نقش و وظیفه دادستان ها را در انجام بسیاری از این دستورالعمل ها حائز اهمیت دانست و از دادستان های حوزه های قضایی خواست که با همت و تلاش جدی و مضاعف مفاد دستورالعمل های ابلاغی را در خصوص وظایفشان پیگیری و به منصه ظهور برسانند.

گروسی افزود: سند امنیت قضایی که اخیراً مورد ابلاغ قرار گرفته نیازمند ورود و پیگیری قاطعانه و جدی دادستان های حوزه های قضایی است.

وی ادامه داد: حفظ امنیت مردم در همه عرصه ها تکلیف و وظیفه دستگاه قضایی و ضابطین و نهادهای امنیتی هست که وظیفه دادستان در نظارت بر ضابطان و نهادهای امنیتی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در این جلسه با ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایش هایی، گفت: گردهمایی دادستان های کل کشور هر ساله به صورت حضوری برگزار می شد اما امسال به لحاظ انتشار ویروس منحوس کرونا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می شود.

حبیبی افزود: یقیناً این همایش ها در ارتقای دادسراهای استان مهم و موثر واقع خواهد شد.

وی گفت: حرکتی که در دستگاه قضایی آغاز شده است تحولی بزرگ در عرصه قضایی کشور خواهد بود و مردم احساس امنیت خواهند کرد و دادسراها با تمام قوا در تامین امنیت مردم تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا