اخبار
کد خبر : 1121 ۱۳۹۴/۰۹/۱۰   

فرآیند توسعه بدون لحاظ جایگاه زنان اثربخش نخواهد بود

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: فرآیند توسعه در هر جامعه ای بدون لحاظ سهم و جایگاه زنان یک فرآیند توسعه ای اثر بخش نخواهد بود.

به گزارش نای قلم، شهلا تاجفر امروز در نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین که به منظور تشکیل انجمن زنان کارآفرین و بازرگان برای نخستین بار در استان برگزار شد، اظهار کرد: به منظور استفاده بهینه از توانایی های زنان و دستیابی به توسعه اقتصادی، باید نقش کارآفرینی زنان را در توسعه همه جانبه به ویژه توسعه اقتصادی تقویت کرد که تشکیل انجمن می تواند این روند را تسریع بخشد.

وی تصریح کرد: با توجه به توانمندی های زنان در عرصه های مختلف اقتصادی ضروری است بانوان در تشکیل این انجمن یاری شوند و توانایی خود را در این عرصه ارائه دهند.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی افزود: امروز حضور شما در این جمع حاکی از این است که دولمتردان به حضور زنان در عرصه های مختلف اهمیت می دهند و این انتظار را داریم که بانوان نیز در تمام فعالیت ها و عرصه ها حضور فعال داشته باشند.

تاجفر با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به هم مرزی استان با چهار کشور همسایه می توانیم با کمک بانوان این استان یک دروازه بان موفق باشیم به این شرط که این همت را داشته باشیم و به خود باور داشته باشیم که می توانیم.

وی با بیان اینکه، زنان خلاق، نوآور و مبتکر به عنوان کار آفرینان، منشأ تحولات بزرگی در زمینه های صنعتی، تولیدی و خدماتی هستند، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از پیش نیازهای توسعه در تمام کشورها به ویژه در کشورهای جهان سوم توانمندسازی و مشارکت زنان در عرصه تولید و اقتصاد است و این توسعه زمانی اتفاق خواهد افتاد که زن و مرد در صحنه فعالیت داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بنده مخالف فعالیت زنان در جامعه و عرصه اقتصاد نیستم، تصریح کرد: سیاست های دولت تدبیر و امید نیز در این راستا پیش بینی شده است به طوری که کمک به افزایش مشارکت زنان در زمینه های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی از جمله سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید است.

تاجفر اذعان کرد: با توجه به نگاه دولت یازدهم برای حضور بیشتر بانوان در عرصه های مختلف ایجاد عرصه ای که تساوی در نقش آفرینی زنان و مردان برقرار کند، بسیاری مشکلات را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا