اخبار
کد خبر : 11201 ۱۳۹۹/۰۸/۲۰   ۱۱:۰۴:۵۳

رئیس حوزه هنری استان خبر داد؛
افتتاح پردیس سینمایی ارومیه تا پایان امسال

 

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: «پردیس سینمایی ارومیه» را در صورت تامین منابع مالی لازم تا آخر سال جاری افتتاح می‌کنیم.

به گزارش نای قلم، احد هوشمند قره‌باغ امروز در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت ساخت پروژه « پردیس سینمایی ارومیه» و عدم تحقق برنامه‌های پیش بینی شده در اجرای این پروژه فرهنگی از مشکلات بوجود آمده در اختصاص بودجه استانی مصوب برای به پایان رساندن این طرح مهم فرهنگی در شهرستان ارومیه انتقاد کرد.

وی افزود: کلنگ احداث پردیس سینمایی ارومیه در دهه فجر سال گذشته با حضور استاندار آذربایجان غربی و مسئولان کشوری در محل سینما آزادی ارومیه بر زمین زده شد و طبق گفتگوهای صورت گرفته و مصوبات استانی قرار بود این پردیس سینمایی طی دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد که در صورت ادامه وضعیت مالی کنونی این مسئله در زمان تعیین شده محقق نمی‌شود و مسئولان استان باید در این خصوص بیش از پیش فعال باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه سینما به عنوان یکی از مهمترین معیارهای فرهنگی در جهان امروز گفت: شهرستان ارومیه یکی از اماکن مهم فرهنگی در تاریخ سینماداری کشور است و دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اداری استان باید در حفظ و بروز کردن امکانات سینماهای این شهرستان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

آیدین رحمانی در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری‌های لازم درآینده نزدیک مشکل مالی پیش آمده در ساخت پروژه پردیس سینمایی ارومیه حل شده و ساخت و ساز در محل این پردیس بزوودی آغاز و در زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسد.

کلنگ ساخت پردیس سینمایی شهرستان ارومیه همزمان با دهه فجر سال ۱۳۹۸ شمسی با حضور مسئولان کشوری و استانی به دست استاندار آذربایجان غربی بر زمین زده شد و قرار بود این پردیس‌سینمایی با هفت سالن تخصصی و مدرن سینمایی در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد که با وجود برخی اقدامات مهندسی و مقاوم سازیهای صورت گرفته در حال حاضر ساخت این پروژه فرهنگی متوقف شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا