اخبار
کد خبر : 1120 ۱۳۹۴/۰۹/۱۰   

معاونت امور بانوان در اتاق بازرگانی ارومیه تشکیل می شود

نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنعت و معدن ارومیه از تشکیل معاونت امور بانوان در اتاق بازرگانی ارومیه خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی ارومیه پشتیبان تمام فعالیت های اجتماعی و فعالیت هایی است که منشا اقتصادی دارند.

به گزارش نای قلم، رضا دیلمقانیان امروز در نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین که به منظور تشکیل انجمن زنان کارآفرین و بازرگان برای نخستین بار در استان برگزار شد، تشکیل معاون بانوان در اتاق بازرگانی ارومیه را گامی مهم در توانمندسازی بانوان در عرصه اقتصادی دانست و گفت: این معاونت به صورت اجرایی مسایل و مشکلات بانوان فعال اقتصادی را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: یک انرژی بالقوه در تمام بانوان وجود دارد که اگر هم افزایی در قالب نشست ها، فعالیت های گروهی و جمعی و توجه به خرد جمعی شکل گیرد قطعا مفید فایده خواهد بود.

دیلمقانیان اضافه کرد: در کشورهای توسعه یافته، اشتغال بانوان در واحدهای تولیدی یک امر کاملا جاافتاده است اما در کشورهای کمتر توسعه یافته به لحاظ ترکیب جمعیتی و عدم رقابت در تولید، متاسفانه بانوان در حوزه اشتغال مشکل بیشتری دارند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین معیارهای سنجش میزان توسعه یافتگی در یک کشور ارج نهادن و اعتبار بخشیدن به مشارکت بانوان آن جامعه در فعالیت های مختلف اجتماعی و اقتصادی است و در صورتی که نگاه به زن در فرایند توسعه ای و فعالیت های اجتماعی و اقتصادی بارز باشد آن جامعه و کشور به رشد و توسعه خواهد رسید.

به گفته دیلمقانیان با وجود اینکه نیمی از جمعیت جهان را بانوان تشکیل می دهند اما از مجموع ساعات کار، دو سوم متعلق به بانوان است، نکته قابل تامل این که تنها یک دهم درآمد جهان متعلق به زنان است و آمار تاسف برانگیزتر این است که تنها یک صدم دارایی اموال و دارایی های جهان متعلق به زنان است که این خود نشان از عدم عدالت اجتماعی در تمام جوامع است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنعت و معدن ارومیه متذکر شد: متاسفانه در کشور ما سهم زنان با تحصیلات عالی در اشتغال بسیار کم تر از بانوان با تحصیلات پایین تر است، گرچه در استان ما این آمار یک نمود خاصی دارد و در مردان هم تعداد فارغ التحصیلان بیکار بیشتر از بقیه است؛ موضوعی که باید در نظام آموزشی آسیب شناسی شود چرا که کشور ما بیشتر به سمت تولید مدرک می رود تا رشد و شکوفایی خلاقیت های فردی و اجتماعی.

وی ادامه داد: در مطالعات جامعه شناختی مواردی همچون تاثیر کار بانوان در زندگی خانوادگی، رویکردهای موجود در نقش زنان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین رویکرد عدالت اجتماعی باید در کانون توجهات قرار گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا