اخبار
کد خبر : 112 ۱۳۹۴/۰۴/۰۷   

فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته نیمه اول مردادماه آغاز مي‌شود

*بیش از 30 پایگاه انتخاب رشته کنکور در آذربایجان غربی ايجاد مي‌شود

صدها هزار راهیان دانشگاه پس از پذیرفته شدن در آزمون سراسری در مرحله مهم انتخاب رشته تحصیلی قرار مي‌گيرند. انتخاب رشته ارتباط مستقیمی با آینده شغلی و کاری داوطلبان دارد و غالبا آینده شغلی افراد از این مسیر می‌گذرد؛ دلیل دیگر اهمیت این مرحله به آن است که می‌تواند مکمل تلاش‌های یک ساله داوطلبان باشد. این تلاش‌ها اگر با حرکت سنجیده در این مرحله همراه نشود می‌تواند آن را دچار ناکامی سازد. این حساس و مهم بودن مرحله انتخاب رشته، اقتضا می‌کند تا داوطلبان ورود به دانشگاه با حوصله، دقت، مطالعه و استفاده از تجارب و مشورت افراد امین و مطلع به عبور موفق از این مرحله بپردازند. در این راستا در طول سال تحصیلی مشاوران مدارس ضمن معرفی رشته محل‌های دانشگاهی و پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش، نحوه ورود و ادامه تحصیل دانش آموزان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را تبیین می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربايجان غربي با تاكيد بر اهميت اين موضوع از ایجاد بیش از 30 پایگاه انتخاب رشته کنکور در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با همکاری ادارات نواحی، مناطق و شهرستان‌های استان تمهید مقدمات برپایی پایگاه های انتخاب رشته جهت ارائه خدمات انتخاب رشته کنکور سراسری به داوطلبین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را در دستور کار قرار داده‌اند.

قدرت اله قاسمی با اعلام این خبر افزود: در ایام اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری توسط سازمان سنجش، پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش فعال و به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته «خدمات مشاوره ای و راهنمای انتخاب رشته» ارائه می‌گردد.

وی افزود: بر این اساس فعالیت پایگاه های انتخاب رشته در نیمه اول مرداد ماه 94 ادامه خواهد داشت و در این مهلت داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه های انتخاب رشته از خدمات مشاوره ای استفاده كنند.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب رشته برای دانش آموزان تصریح کرد: مراجعه به پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش آثار مثبتی به همراه دارد چرا که این پایگاه‌ها هم از خدمات نرم افزاری ویژه و هم از مشاوران متخصص و مجرب با سابقه درخشان برخوردارند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان با یادآوری اینکه انتخاب رشته فرایندی پیچیده و تخصصی است که بدون شناخت عوامل موثر بر آن انتخاب رشته مناسب امکان پذیر نیست. به داوطلبان در مورد تبلیغات موسسات و آموزشگاه های غیر مجاز در سطح استان هشدار داد.

 وی خاطرنشان ساخت: مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی اداره کل در فضایی آرام بخش و کادری مجرب و با بهره گیری از مشاورینی توانمند و با استفاده از آخرین اطلاعات و تغییرات، ضمن آمادگی کامل برای برپایی پایگاه انتخاب رشته، تا زمان اعلام نتایج کنکور و شروع فرایند انتخاب رشته اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره های فردی و گروهی به داوطلبان و اولیا خواهد نمود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا