اخبار
کد خبر : 11173 ۱۳۹۹/۰۸/۱۵   ۲۱:۲۰:۴۶

با صدور پیامی؛
روحانی درگذشت امام جمعه اهل سنت ارومیه را تسلیت گفت

 

رییس جمهوری در پیامی درگذشت ماموستا ملاعبدالقادر بیضاوی امام جمعه فقید اهل سنت ارومیه را تسلیت گفت.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در این پیام ضمن ابراز تاثر و تالم از درگذشت عالم پارسا مرحوم ماموستا ملاعبدالقادر بیضاوی، امام جمعه فقید اهل سنت ارومیه، نوشت: این روحانی وارسته، سالیان متمادی از عمر گرانمایه خود را در سنگر مقدس امامت جمعه در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب و ترویج معارف دینی به ویژه اتحاد و همدلی امت اسلامی سپری کرد و خدمات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

رییس جمهوری این ضایعه را به مردم قدرشناس استان آذربایجان غربی، جامعه اهل سنت و بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای وی علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی هم با صدور پیامی فوت ماموستا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است: خبر رحلت عالم فقید و روحانی گرانقدر حاج ماموستا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه که سال‌ها با تلاش و مجاهدت در راه نشر دین مبین اسلام و تحقق آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و وحدت عملی اقوام و مذاهب، پس از تحمل رنج بیماری، دعوت حق را لبیک گفت مایه تأسف و تأثر شد.

اینجانب این ضایعه بزرگ و فقدان ایشان را خدمت جامعه محترم اهل سنت بویژه علمای گرانقدر منطقه و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منّان برای آن عالم فقید غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می‌کنم.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز با صدور پیامی، درگذشت ماموستا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت عالم وارسته و پرهیزگار،  ماموستا ملاعبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه موجب تأسف شد؛ ایشان در طول عمر خود برای ترویج دین و وحدت مسلمانان و مؤمنان تلاش فراوان داشت و در خدمت به مردم عزیز ارومیه از هیچ کوششی فرو گذار نکرده و همواره با فروتنی منشا خدمات ارزنده اجتماعی، فرهنگی برای ایجاد وحدت، انسجام و همدلی امت اسلامی و تحقق آرمانهای والای انقلاب اسلامی بود.

استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت آن عالم جلیل‌القدر را به مردم دیندار و شریف آذربایجان غربی به ویژه جامعه شریف اهل سنت و همچنین بیت مکرم ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال مغفرت و علو درجات برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان مسالت کرده است.

همچنین نمایندگان مردم استان در مجلس، برخی از مدیران استانی و شهرستانی از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کل دادگستری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، فرماندار ارومیه، دکتر سیدمحمد حسینی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و قربانعلی سعادت استاندار سابق آذربایجان غربی با صدور بیانیه‌های جداگانه، درگذشت ماموستا عبدالقادر بیضاوی را تسلیت گفتند.

مرحوم ماموستا عبدالقادر بیضاوی صبح پنجشنبه پس از چند روز تحمل بیماری کرونا در ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا