اخبار
کد خبر : 11171 ۱۳۹۹/۰۸/۱۵   ۱۹:۲۵:۴۳

معاون استاندار:
پرونده ایجاد ۷ شهر در آذربایجان‌غربی به وزارت کشور ارسال شده است

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ایجاد هفت شهر جدید شامل وار در خوی، قولنجی، راژان و دیزج مرگور در ارومیه، ملحم و سیلاب در سلماس و بکتاش در میاندوآب نیز طرح‌های توجیهی مربوطه تهیه و به وزارت کشور ارسال شده است و امیدواریم به زودی شاهد تحقق این موارد نیز باشیم.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد بخش ربط در تابعیت شهرستان سردشت به عنوان چهل و سومین بخش استان با پیگیری‌های استاندار و مسئولین سیاسی استان در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات دولت به مردم به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی افزود: جهت ایجاد بخش ربط به عنوان سومین بخش شهرستان سردشت به عنوان مطالبه مردم و مسئولان محلی از سال ۱۳۹۶ اقدامات انجام یافت و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی، طرح توجیهی آن در سال ۱۳۹۷ به وزارت کشور ارسال شد و پس از پیگیری‌های مکرر، بازدید نماینده وزارت کشور و طی مراحل قانونی، این طرح در جلسه روز یکشنبه ۱۱ مهر ماه امسال هیئت وزیران مصوب و ابلاغ شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی آذربایجان غربی تصریح کرد: به زودی با تأسیس بخشداری ربط، بخشدار نیز معرفی و مشغول به کار خواهد شد.

مصطفوی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر و در دولت دوم تدبیر و امید سه بخش جدید فیرورق در تابعیت شهرستان خوی، بکتاش در تابعیت شهرستان میاندوآب و ربط در تابعیت شهرستان سردشت تأسیس شده اند افزود: این در حالی است که در طول بیش از یک دهه گذشته، تقسیمات کشوری جدید در استان نداشتیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر و در دولت دوم تدبیر و امید، با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولین به غیر از تأسیس ۳ بخش جدید، ایجاد ۵ شهر جدید گوگ تپه در شهرستان مهاباد، حاجیلار در شهرستان چایپاره، یولاگلدی در شهرستان شوط، نلاس در شهرستان سردشت و تازه کند نصرت آباد در شهرستان تکاب نیز به تصویب رسیده و در آنها شهرداری ایجاد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا