اخبار
کد خبر : 1117 ۱۳۹۴/۰۹/۱۰   

تشکیل انجمن زنان کارآفرین و بازرگان برای نخستین بار در استان

اشتغال زنان طي سال هاي گذشته به دليل افزايش جمعيت فعال با دشواري هايي مواجه شده است اما حضور زنان در عرصه های اقتصادی نشان داده است که زنان مي توانند در عرصه هاي اقتصادي با کارآفريني، شرايط فعاليت خود را در حوزه هاي اقتصادي و اجتماعي بازتعريف کنند و آن را بهبود بخشند.

به گزارش نای قلم، با توجه به وضعیت موجود به نظر می‌رسد آن روز که بستر اجتماعی ما آمادگی پذیرش افراد جامعه را نه به ‌خاطر جنسیت، بلکه به‌ خاطر شایستگی بپذیرد، چندان دور نیست. هر چند که این حرکت آهسته است و با موانع گوناگون روبه‌روست؛ اما این حرکت نیرومند راه خود را یافته است و به پیش می‌رود.

اکنون در جامعه ما زنان کارآفرین و مهندس پابه‌پای مردان پیش می‌روند و این تلاش برای رسیدن به موقعیت‌های شایسته آنان همچنان ادامه دارد از این رو ضروري است به کارآفريني که مقوله اي جوان در جامعه ما است به طور جدي توجه شود و راهکارهايي که بتوان آن را در جامعه توسعه داد، اتخاذ کرد چرا که ايجاد و بسط و توسعه فرهنگ کارآفريني در جامعه به ويژه براي زنان، مي تواند زمينه تحرک نيمي از جمعيت جامعه را به گونه اي فراهم کند که در نهايت توليد ملي در کشور افزايش چشمگيري يابد و معضل بيکاري مهار شود.

با توجه به فعالیت های گسترده بانوان استان آذربایجان غربی در بخش اشتغال و کار آفرینی تصمیم گرفته شده در راستای حمایت بیشتر از این گروه به همت اتاق بازرگانی و صنعت و معدن ارومیه و اداره کل امور بانوان استانداری، انجمن زنان کارآفرین و بازرگان برای نخستین بار در استان راه اندازی شود.

انجمن زنان کارآفرین و بازرگان با هدف کمک به اقتصاد مقاومتی، بهبود سیاست‌های حمایت از زنان کارآفرین، فراهم ساختن زمینه‌های لازم برای پرورش ایده‌های خلاق بانوان کارآفرین، ایجاد پیوند منطقی و مناسب میان کارآفرینان، دولت و مسیرگشایی برای سرمایه گذاری تشکیل می شود.

اولین نشست این انجمن امروز در محل اتاق بازرگانی ارومیه با حضور حدود 100 نفر از بانوان کارآفرین برگزار شد.

در این نشست که با حضور حسن انتظار رئیس و رضا دیلمقانیان نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، شهلا تاجفر مدیرکل امور بانوان استانداری، فاطمه قنبرپور مشاور استاندار در امور بازرگانی و حمل و نقل و جمعی از کارآفرینان برگزار شد، شرکت کنندگان نکته نظرات خود را بیان کردند و در پایان جلسه عضوگیری انجام گرفت.

در این نشست مقرر شد کمیته هایی در زمینه های مختلف صنعتی، معدنی، انرژی، بازرگانی، اطلاع رسانی، گردشگری و ...تشکیل شود.

پس از برگزاری جلسات توجهیی و تشکیل اساسنامه مراحل بعدی برای ثبت قانونی انجمن پیگیری می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا