Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11155 ۱۳۹۹/۰۸/۱۴   ۰۹:۳۷:۲۹

معاون استاندار:
اعتماد عمومی به تعاونی‌های مسکن خدشه‌دار شده است

 

اوایل تشکیل تعاونی‌های مسکن در استان‌ها به دلیل عملکرد خوب و تحویل به موقع اراضی به اعضا و خانه‌دار کردن تعدادی از مستاجران، اعتماد مردم به تعاونی‌های مسکن جلب شد.

در واقع به دلیل اینکه خانواده ها برای داشتن یک چهاردیواری و سقف بالای سر باید هزینه‌های زیادی را بپردازند و در مواقعی این هزینه به‌اندازه یک‌عمر زیربار قسط رفتن تمام می‌شود به همین سبب بسیاری از آن‌ها به تعاونی‌های مسکن روی می‌آورند.

 بنابراین شرکت‌های تعاونی مسکن از مهمترین راه‌های خانه دار شدن اقشار مختلف مردم به ویژه کارکنان ادارات، نهادها و دستگاه‌های خدمات‌رسانی هستند که توانسته‌اند بخش زیادی را صاحبخانه کنند.

اما امروز دیگر رنگ و بویی از اعتماد به تعاونی‌های مسکن در جامعه حس نمی‌شود و اگر نامی از تعاونی مسکن برده شود کسی نیست که جرات سپردن سرمایه خود به آن داشته باشد چرا که عده‌ای در حوزه تعاونی مسکن نتوانستند به وعده‌هایشان عمل کنند و اینگونه موجب بی‌اعتمادی مردم به تعاونی‌ها شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم متذکر می‌شود که متاسفانه به دلیل عملکرد برخی تعاونی‌ها اعتماد عمومی به شاکله مهم تعاونی خدشه‌دار شده است.

به گزارش نای قلم، آیدین رحمانی در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن استان اظهار کرد: این قابل قبول نیست که برخی افراد به دلیل طولانی شدن پروسه واگذاری و یا اتمام واحدهای مسکونی هر روز سرخورده شوند.

وی از تشکیل کمیته ویژه رفع مشکل تعاونی های مسکن خبر داد که سالیان سال است با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

رحمانی با اشاره به اینکه عمده افراد عضو تعاونی های مسکن قشر نیازمند، کارکنان و بازنشستگان دستگاه های اجرایی هستند، افزود: متاسفانه به دلایلی چون عدم آگاهی اعضا از روند قانونی خرید زمین، ترکیب نادرست هیات مدیره ها، عدم آشنایی هیات مدیره ها به قوانین مسکن و تعاون، عدم استفاده از کارشناس حقوقی در تعاونی ها و... باعث شده تا برخی تعاونی های مسکن در استان بویژه شهر ارومیه بیش از ۲۰سال با مسائل و مشکلات عدیده ای مواجه باشند.

وی اضافه کرد: مقرر شد کمیته‌ای ویژه با حضور دستگاه‌های مرتبط هرچه سریع‌تر تشکیل و نسبت به تعیین تکلیف نهایی این تعاونی ها اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن نقش آفرینی تعاونی‌ها در احداث مسکن می‌تواند زمینه‌های خانه‌دار شدن مردم را فراهم سازد.

وی ادامه داد: در کمیته ویژه مشکلات مربوط به تعاون، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، ثبت اسناد و دیگر مشکلات بررسی می‌شود تا بیش از این اعضای این تعاونی‌ها سرگردان نباشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا