اخبار
کد خبر : 11141 ۱۳۹۹/۰۸/۱۱   ۱۰:۲۳:۲۴

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی تاکید کرد؛
كمربند ايمني عاملي بازدارنده در تصادفات

 

نقش استفاده از كمربندي ايمني در زمان بروز تصادفات و حوادث رانندگي به اثبات رسيده و براساس مشاهدات عيني و گزارش هاي پليس، شدت صدمات وارده به افرادي كه در زمان بروز حادثه از كمربند ايمني استفاده كرده اند كمتر از افرادي كه از آن استفاده نكرده اند، بوده است.

اگرچه فرهنگ استفاده از كمربندي ايمني اكنون نسبت به سال‌هاي قبل بهتر شده اما برخي افراد همچنان تمايلي به استفاده از آن ندارند و با وجود تلاش‌هاي فراوان دستگاه‌هاي متولي از استفاده از آن امتناع مي‌ورزند.

كمربند ايمني از جمله تاثيرگذارترين امكانات در خودروها به منظور حفظ ايمني راننده و سرنشينان است و نقش تاثيرگذار آن در كاهش شدت صدمات كاملا ثابت شده است.

در برخي از خبرها يكي از دلايل فوت سرنشينان خودرو و يا وارد شدن صدمات شديد به آنها نبستن كمربندي اعلام مي شود و بنا بر اعلام پليس، استفاده از كمربند ايمني مي تواند به عنوان عامل بازدارنده جلو شدت صدمات را بگيرد.

با اجباري شدن طرح استفاده از كمربند ايمني امروز استفاده از اين وسيله در حال نهادينه شدن است اما برخي رانندگان در زمان حضور پليس ترجيح مي دهند از اين وسيله استفاده كنند و در ساير اوقات تمايلي به بستن آن ندارند كه اين موضوع مي تواند امنيت آنها را در جاده ها به خطر بيندازد.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی در گفتگوی اختصاصی گفت: با بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی سلامت جسمانی خود و سرنشینان وسیله نقلیه را تضمین کنید.

سرهنگ کمال حسین زاده اظهار کرد: یکی از راهکارهای افزایش ایمنی رانندگان و سرنشینان وسیله نقلیه در هنگام تصادفات رانندگی استفاده از کمربند ایمنی است .

وی افزود: کمربند ايمني، يك وسيله محافظتي مناسب است که برای جلوگيري از جابجايي ناگهاني راننده و سرنشينان وسایل نقلیه در هنگام توقف، برخورد با مانع و يا افزايش شتاب ناگهاني خودرو در هنگام برخورد است.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: استفاده از كمربند ايمني، صدمات جدي و مرگ و مير ناشي از برخورد داخلي با بدنه ماشين و يا پرت شدن به بیرون از آن را به ميزان قابل معینی  كاهش مي‌دهد.

وی اضافه کرد: کمربند ايمنی با مكانيزم های خاصی که دارد سبب كاهش آسيب‌هاي ناشي از تصادفات می‌شود که مهمترین آن مانع برخورد سر و صورت به شيشه جلو و پرتاب شدن راننده و سرنشین به بیرون از وسیله نقلیه می شود.

از بررسی‌ها این نتیجه به دست می‌آید که کمربند ایمنی، سلامت و ایمنی سرنشینان اتومبیل را در حوادث رانندگی ۵۰ درصد افزایش می‌دهد و در مقابل از ۵۰ درصد ضایعات در هنگام تصادف را می‌کاهد و به عنوان وسیله‌ای با صد درصد ایمنی در اتومبیل تعبیه شده است، از همین رو استفاده از کمربند ایمنی در معابر شهری برای راننده و سرنشینان ردیف جلو و در بزرگراه‌ها و راه‌های برون شهری برای تمامی سرنشینان الزامی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا