اخبار
کد خبر : 11140 ۱۳۹۹/۰۸/۱۱   ۰۹:۴۶:۵۷

یادداشت؛
چقدر ماسک بر چهره زندگی زیباست

 

توحید محمودپور

انعکاس صدای خنده‌هایت هنوز گوش فلک را کر،

گرمای آغوشت هنوز تن معشوقه‌ای را حس

و طنین گام‌هایت قلب خیابانی را تجربه نکرده است.

هنوز گنجشکان روی سیم تیر چراغ برق عاشقانه‌های شما را به نظاره ننشسته‌اند و پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها شور جوانی شما را با چشمانی خندان تعقیب نکرده اند.

هنوز ابرهای پاییزی بر سر شما نم نم نباریده اند و خرمالو ها و انارها، دستان پرمهر شما را لمس نکرده اند. حتی برگ های طلایی پادشاه فصل ها پاییز سر بر پای شما ننهاده اند.

تو را به جان پاییز، بهاری باشید و زندگی را سفت بغل کنید که کرونا این میهمان ناخوانده در کمین خانه های شماست.

"هیچ چیز

هیچ وقت

در هیچ کجای جهان

سرجایی که باید

نیست

اسم هایی را در لیست های خداحافظی دیدیم

که هنوز

به حد کافی سلام نکرده بودند"

آه چه پاییز غم انگیزی! برگ برگ درختان از پر پر شدن هموطنان بر اثر کرونا خبر می دهند. این فصل دیگر یادآور خاطرات شیرین نخواهد بود. سال بعد همین موقع، صدها بلکه هزاران هموطن با فرارسیدن پاییز به یاد یک عزیز، دل هایشان به درد خواهد آمد و خاطرات تلخ نبودن طعم زندگی را بر کام هایشان زهر خواهد کرد.

این روزها آمار رسمی روزانه جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در ایران حول 400 نفر می چرخد. آماری که تا چند ماه پیش چند نفری بیش نبود.

به خود آییم که ناقوس مرگ هر روز بلندتر از دیروز به صدا در می آید و خبر وحشتناک فوت یک عزیز لرزه بر تن مان می اندازد اما شگفتا که ما تا یکی از اعضای خانواده مان در چنگال این دیو مدرن گیر نکند از خواب غفلت بیدار نخواهیم شد.

گاهی حفظ زندگی و چسبیدن به خاطرات شیرین باهم بودن به رعایت دو متر فاصله اجتماعی در اماکن عمومی و استفاده از ماسک بستگی دارد. اقداماتی که نه تنها انجام آنها سخت نیست بلکه ضامن سلامتی تک تک ماست. ماسکی که تا دیروز پدیده ای ناشناخته و عجیب برای ساکنان کره زمین بود امروز اگر خوب نگاه کنیم بر چهره زندگی زیباست!

ما امروز همدیگر را بیش از پیش دوست داریم اما با هم دست نمی دهیم و دیده بوسی نمی کنیم تا به ضرورت در تاریخ ثبت کنیم اگر چه در دوره همه گیری ویروس کرونا از هم دور بودیم اما دل هایمان نزد هم بود. نگران سلامتی هم بودیم و قلب هایمان با شدت بیشتری برای هم می تپید.

"من، بر اين ابري كه اين سان سوگوار

اشك بارد زار زار

دل نمي‌سوزانم اي ياران ، كه فردا بي‌گمان

در پي اين گريه مي‌خندد بهار"

شعرها به ترتیب از

رویا شاه حسین زاده، فریدون مشیری

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا