اخبار
کد خبر : 11132 ۱۳۹۹/۰۸/۱۰   ۰۹:۵۲:۱۳

استاندار آذربایجان غربی:
آذربایجان غربی برای کمک به زلزله زدگان ازمیر ترکیه آمادگی دارد

 

استاندار آذربایجان غربی از آمادگی کامل استان برای کمک به زلزله زدگان ازمیر ترکیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی روند کمک رسانی به زلزله زدگان ازمیر ترکیه اظهار کرد: آذربایجان غربی در مرحله نخست ضمن فراخوان تیم‌های آواربرداری و واکنش سریع نسبت به تهیه اقلام زیستی اقدام کرده است.

وی از آمادگی این استان برای ارائه هرگونه کمک به زلزله ازمیر ترکیه خبر داد و گفت: عمیق‌ترین تسلیت خود را به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز می‌کنیم و بهبودی سریع زخمی‌ها را آرزومندیم.

شهریاری افزود: استان آذربایجان غربی به پشتوانه مردم نجیب و توانمندیهای امدادی آمادگی دارد تا صورت نیاز از سوی مقامات ملی و نیز کشور ترکیه نسبت به کمک رسانی اقدام کند.

در پی وقوع زمین لرزه در ازمیر ترکیه، با دستور استاندار آذربایجان غربی جلسه اضطراری جمعیت هلال احمر استان تشکیل و مقدمات کمک رسانی به زلزله زدگان ازمیر ترکیه در صورت نیاز فراهم شد.

رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در این جلسه گفت: در پی وقوع زمین لرزه در ازمیر ترکیه نیروهای جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

امیر جعفرزاده با اشاره به هم مرزی آذربایجان غربی با ترکیه و وقوع زمین لرزه در ازمیر ترکیه اظهار کرد: به دنبال وقوع زلزله ۶.۶ ریشتری در ازمیر، کشور ترکیه، جمعیت‌های هلال احمر پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و تهران به حالت آماده‌باش درآمده تا برای امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان اقدام کنند.

وی ادامه داد: با وقوع زمین‌لرزه ازمیر ترکیه نیروهای امدادی کشور آماده کمک رسانی به ترکیه است، افزود: جمعیت هلال احمر ایران آمادگی تیم‌ها و ارسال اقلام امدادی خود را اعلام کرده است.

جعفرزاده با بیان اینکه فراخوان برای حضور تیم‌های آواربرداری و امدادرسانی اعلام شده است، گفت: در صورت اعلام نیز با تجهیزات کامل آماده کمک رسانی هستیم.

زلزله شدید روز جمعه در ترکیه و یونان ۱۴ کشته و ۴۱۹ زخمی برجای گذاشت و بیش از ۸۴ پس‌لرزه در پی داشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا