اخبار
کد خبر : 11122 ۱۳۹۹/۰۸/۰۹   ۱۰:۳۷:۴۹

مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد؛
پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه افراد سه دهک پایین جامعه

 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی از پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه افراد سه دهک پایین جامعه توسط دولت خبر داد.

به گزارش نای قلم، نادر نانبخش در گفتگوی خبری اظهار کرد: حق بیمه دهک چهارم نیز به صورت ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط خود اشخاص پرداخت می‌شود.

وی افزود: رتبه‌بندی و دهک‌بندی افراد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و بیمه سلامت دخالتی در این خصوص نداشته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان بیان کرد: بیمه سلامت با سیاست پرداخت به اندازه‌ی توان و برخورداری به اندازه نیاز به یارانه دولتی در بخش سلامت جهت‌دهی بهتری اتخاذ کرده است، در این راستا بیمه سلامت تلاش دارد خدمات و داروهای جدید را با قیمت کمتر در سبد حمایتی و تحت پوشش این سازمان قرار دهد.

نانبخش افزود: تامین منابع مالی و خرید خدمات سنگ زیربنای تعامل اثربخش بین ارائه‌کنندگان خدمات سلامت و دریافت کنندگان آن خدمات است، اطمینان از اثربخش بودن خدمات ارائه شده و حفظ تداوم آن انحصارا با خرید راهبردی و تجمیع منابع امکان پذیر خواهد بود.

مدیر کل بیمه سلامت استان همچنین تاکید نمودند: در بیمه سلامت با خرید راهبردی به دنبال بهترین راهها برای به حداکثر رساندن عملکرد نظام سلامت می باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان اضافه کرد: تاکنون ٣٩١ هزار و ٩٠٧ نفر برای ثبت‌نام اولیه به این بیمه مراجعه کرده‌اند که آزمون "وسع" بر اساس دهک‌بندی این افراد در حال انجام است.

نانبخش ادامه داد: از این میزان متقاضی، تاکنون ارزیابی وسع در راستای دریافت بیمه اجباری و رایگان سلامت برای ۱٧۶ هزار و ٨٣۴  نفر از متقاضیان انجام شده است.

وی تاکید کرد: این افراد در دهک‌های مختلف یک تا پنجم قرار گرفته و بر اساس دهک‌بندی حق بیمه پرداخت کرده و صاحب دفترچه شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: طرح بیمه پایه اجباری سلامت با هدف تحت پوشش قرار دادن اقشار فاقد بیمه در جامعه اجرا می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ۶۲ دفتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

نانبخش اظهار داشت: طرح بیمه پایه اجباری سلامت براساس ارزیابی وُسع، از آبان‌ سال گذشته اجرایی شده است و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر از جمعیت این استان در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا