اخبار
کد خبر : 11100 ۱۳۹۹/۰۸/۰۵   ۲۱:۴۶:۵۶

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس متذکر شد؛
بحران حمل‌ونقل جاده‌ای در شرایط کرونایی

 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه حمل و نقل جاده ای در سال های اخیر با مشکلات بسیاری روبه رو بوده و در چند ماه اخیر نیز با شیوع بیماری کرونا مشکلات این بخش چندین برابر شده است.

به گزارش نای قلم، عادل نجف‌زاده در گفتگویی اظهار کرد: دولت باید در قالب ارائه تسهیلات از حمل و نقل جاده ای حمایت کند، همان طوری که کشورهای دیگر نیز با ارائه سوبسید و تسهیلات در شرایط کرونایی از شرکت ها و بخش های خدماتی حمایت می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای به کارگیری 40 درصدی از ظرفیت اتوبوس ها در حمل و نقل بین شهری، گفت:

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از الزامات کنونی در شرایط شیوع بیماری کرونا با توجه به وضعیت اقتصاد، کاهش ظرفیت سامانه های حمل و نقل است، اما وقتی ظرفیت حمل و نقل مسافر در حوزه جاده ای به حدود 40 درصد کاهش می یابد، یعنی آنکه این ناوگان از پتانسیل 60 درصدی برای درآمدزایی محروم خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت در شرایط فعلی باید از بخش های مختلف حمل و نقل به ویژه حمل و نقل جاده ای حمایت ویژه داشته باشد، گفت: دولت باید در قالب ارائه تسهیلات از حمل و نقل جاده ای حمایت کند، همان طوری که کشورهای دیگر نیز با ارائه سوبسید و تسهیلات در شرایط کرونایی از شرکت ها و بخش های خدماتی حمایت می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: قطعا اگر دولت از بخش حمل و نقل حمایت لازم را انجام ندهد، این بخش برای ادامه فعالیت با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد، از این رو در شرایط فعلی راهی جزء حمایت دولتی از ناوگان حمل و نقل کشور وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، از برگزاری نشست ویژه کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس برای بررسی وضعیت حمل و نقل جاده ای خبر داد و گفت: در این نشست با حضور مدیران و مسئولان مربوطه وضعیت این ناوگان و راه های حمایت از این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا