اخبار
کد خبر : 11083 ۱۳۹۹/۰۸/۰۲   ۱۸:۱۸:۴۶

اخبار کوتاه؛
وضعیت دریاچه ارومیه نرمال است

 

معاون آب و آبفای وزیر نیرو آخرین وضعیت دریاچه ارومیه را تشریح کرد و گفت: وضعیت دریاچه ارومیه نرمال است.

به گزارش نای قلم قاسم تقی زاده خامسی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: امیدواریم که پروژه دریاچه احیای دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری به نتیجه برسد و آبرسانی از سد کانی سیب از طریق یک تونل ۳۶ کیلومتری به دریاچه ارومیه اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و امسال به نتیجه می رسد، تصریح کرد: انتظار می رود که نتایج این پروژه مثبت باشد.

*رونق صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: در نیمه اول امسال یک میلیون و 555 هزار تن کالا از گمرکات استان آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شد .

به گزارش نای قلم، آذربد در گفتگویی اظهار کرد: در شش ماه سال 99 صادرات استان 998 رونق صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی آذربایجان غربیمیلیون دلار بوده است که اغلب آنها کنستانتره و میوه و آب میوه بوده است که به کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان صادر شده است.

وی افزود: بالای چهار میلیارد دلار صادرلات گمرکات دیگر از مرز بازرگان خارج شده که نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.

برای جبران کاهش صادرات از استان نسبت به سالهای گذشته مشوق ها و اقدامات حمایتی از سوی گمرک جمهوری اسلامی صورت می گیرد.

ناظر گمرکات استان در خصوص اقدامات انجام گرفته بعنوان مشوق های صادراتی نیز گفت: انبار اختصاصی، انبارهای عمومی، جوایز صادراتی، ارزیابی در محل؛ ضمانت نامه بانکی، ترخیص نسیه، و ... مشوق های صادراتی برای رونق اقصادی در استان است.

امسال از بازارچه های مرزی استان هم بیش از 340 هزار تن کالا به ارزش 579 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

*احداث پردیس سینمایی امید در شهرهای فاقد سینما

معاون سازمان امور سینمایی کشور گفت: در راستای «سیاست ایران ، تهران نیست»باید از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث سینماهای جدید بویژه در شهرهای فاقد سالن سینما حمایت شود.

به گزارش نای قلم، حیدری خلیلی، در جلسه امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید که با حضور فرماندار، شهردار مهاباد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: ۲۹۶ سالن سینما در کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند و آذربایجان غربی با جمعیت ۳ میلیون ۳۰۰هزار نفر ، ظرفیت احداث حداقل ۳۵ سالن سینما را دارد.

وی افزود: احداث سینماهای جدید بویژه در شهرهای فاقد سینما، موجب توسعه و تقویت بازار سینمای کشور خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: تا به امروز تفام نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۲۷ شهر در ۲۷ استان کشور با ظرفیت ۸۷ سالن امضا شده است.

وی با بیان اینکه پردیس سینمایی امید در راستای کلان برنامه «عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها احداث می شود، گفت: به درخواست مسئولان استان، محل اجرای پردیس سینمایی امید از شهر ماکو به شهر مهاباد تغییر کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا