اخبار
کد خبر : 11075 ۱۳۹۹/۰۸/۰۱   ۲۲:۰۷:۳۳

مدیر روابط عمومی بیمه سلامت استان:
مشکلی در پرداخت هزینه‌های موسسه‌ها و مراکز طرف قرارداد وجود ندارد

 

مدیر روابط عمومی بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: مشکلی در پرداخت هزینه‌های موسسه‌ها و مراکز طرف قرارداد وجود ندارد و پرداخت منظم مطالبه مؤسسه‌های درمانی طرف قرارداد به ارائه خدمات بهتر و بیشتر این مراکز منجر می‌شود.

به گزارش نای قلم، لیلا نوری ظهر امروز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ‏ابتدای سال‌جاری تا کنون یک هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال توسط بیمه سلامت برای درمان افراد در سطح استان ‏هزینه شده است.

وی افزود: این میزان هزینه مربوط به جمعیت بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری تحت پوشش بیمه سلامت در استان است.

مدیر روابط عمومی بیمه سلامت آذربایجان غربی اضافه کرد: تقریبا تمام موسسات و درمانگاه‌های طرف قرار داد بیمه سلامت در آذربایجان غربی نسخه ‏الکترونیکی می نویسند.

به گفته مدیر روابط عمومی بیمه سلامت آذربایجان غربی، هم اکنون ۶۰ ‏درصد از جمعیت استان شامل بر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت ‏هستند که بیشتر این افراد با بیش از یک میلیون و ۱۹۷ هزار نفر در صندوق روستایی بیمه سلامت تحت حمایت ‏قرار دارند‎.

نوری با بیان اینکه خرید راهبردی خدمات از برنامه‌های مهم این اداره‌کل بوده و کیفی‌سازی ارائه خدمات در اولویت اجرای این طرح است، ادامه داد: در حال حاضر ٩٠ درصد هزینه‌های بخش بستری و ٧٠ درصد از هزینه‌های بخش سرپایی بیمه‌شدگان سلامت بر اساس تعرفه دولتی محاسبه می‌شود.

او با بیان اینکه هدف بیمه سلامت ارتقای سطح زندگی و تامین سلامت مردم است ادامه داد: بیش از یک هزار ‏و ۲۳۷ موسسه درمانی با بیمه سلامت در استان همکاری می‌کنند که ۳۵ بیمارستان، ۴۵ درمانگاه، ۳۴۴ داروخانه ‏‏۲۱۵ مطب پزشک عمومی و دندانپزشکی، ۳۴۳ متخصص، ۳۶ پزشک فوق متخصص و ۱۷ مرکز بهداشت و ‏غیره را شامل می شود.

نوری با اشاره به اینکه با حذف نسخه‌های کاغذی، گام بلندی برای سلامت هوشمند در استان برداشته می‌شود، ‏اظهار کرد: نزدیک به ۹۴ درصد از موسسات و درمانگاه‌های طرف قرار داد بیمه سلامت به صورت در نسخه ‏نویسی الکترونیک فعال بوده و تقریبا تمام این موسسات نیز در نسخه پیچی الکترونیک فعالیت دارند که در ‏این خصوص آذربایجان غربی رتبه اول را در کشور دارا است. ‏

او ادامه داد:‏‎ ‎اجرای کامل طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی به طور رسمی در اسفند ماه ۹۷ همزمان با ۳۱ استان ‏کشور در آذربایجان غربی هم آغاز و در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان اجرا می‌شود. ‏

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا