اخبار
کد خبر : 11039 ۱۳۹۹/۰۷/۲۴   ۰۹:۵۶:۲۴

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خبر داد؛
آمار بی‌سوادی در آذربایجان غربی مطلوب نیست

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، آمار بی‌سوادی در استان را برابر خوداظهاری های صورت گرفته در سرشماری 1395 نامطلوب عنوان کرد.

به گزارش نای قلم، علی اکبر صمیمی در گفتگوی خبری اظهار کرد: حوزه سوادآموزی استان در سه سال گذشته موفق شده است حداقل 60 هزار بی‌سواد مطلق را شناسایی و تحت پوشش کلاس‌های سوادآموزی ببرد.

وی افزود: معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان با یک برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت برای ریشه کنی بیسوادی استان و با همکاری و همیاری شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، دستگاه‌های مرتبط، مدیران مناطق آموزش وپرورش، مسولان سوادآموزی، برنامه ها و طرهای متنوع را اجرا می کند.

صمیمی اضافه کرد: با اجرای این طرح ها در سه سال گذشته موفق شده است حداقل 60 هزار بی‌سواد مطلق را شناسایی و تحت پوشش کلاس‌های سوادآموزی ببرد؛ نتیجه این تلاش‌ها سبب شده شاخص سواد استان در گروه سنی 10 الی 49 سال از 90.7 درسال 1395 به عدد 92.8 در سال 1398 ارتقا یابد و با 2.1 درصد رشد جزو استان پیشرو در ارتقا سواد کشور قرار گیرد و در این خصوص نیم درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: معاونت سوادآموزی آذربایجان غربی در سال 1398 با تحت پوشش قراردادن بیش از 37 هزار و 800 نفر بی‌سواد در دوره های سه گانه سوادآموزی، انتقال و تحکیم به عنوان دومین استان پیشرو در شناسایی و جذب بی‌سواد کشور حائز رتبه دوم شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آذربایجان غربی در ارزیابی شاخص های ارزیابی عملکرد که توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور صورت گرفته است مقام عالی و شایسته تقدیر را از آن خود کرده است.

صمیمی اظهار امیدواری کرد با یک برنامه ریزی میان مدت و انسداد مبادی بیسوادی و پوشش تحصیلی صدرصد در مقطع ابتدایی تا پایان سال 1404 بی‌سوادی را در گروه سنی 10 الی 49 سال در استان ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا