Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11025 ۱۳۹۹/۰۷/۲۲   ۱۹:۰۲:۰۷

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی متذکر شد
افزایش قیمت نهاده‌ها؛ دلیل افزایش قیمت مرغ

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: علت افزایش گوشت مرغ در سطح کشور و به تبع آن در استان افزایش قیمت نهاده‌های تاثیرگذار در امر تولید از جمله دارو، واکسن، حمل و نقل، سوخت، انرژی و نیروی کارگری است.

به گزارش نای قلم، رضا یوسفی‌رضایی در گفتگویی اظهار کرد: در مقطع کنونی در تولید گوشت مرغ هیچ کمبودی در سطح استان وجود ندارد.

وی افزود: میزان جوجه‌ریزی در شهریور ماه در استان حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه بوده که مازاد بر نیاز مصرف داخلی استان است.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه دولت تعهد کرده بود، 100 درصد نیاز مرغداران به نهاده‌هایی همچون ذرت، کنجاله و سویا را تامین کند، اما تاکنون تنها 50 درصد نیاز آنها تامین شده و مابقی نهاده ها به قیمت بالاتری از قیمت مصوب دولتی تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد هزینه‌های تولید گوشت مرغ مربوط به تغذیه در مرغداری ها است، افزود: این امر باعث شده که در کل کشور، قیمت‌ها نسبت به گذشته افزایش یابد و در ظرف روزهای آینده نیز قرار است از سوی ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت‌ها بار دیگر اصلاح و به صورت کشوری ابلاغ شود.

یوسفی‌رضایی با بیان اینکه در آذربایجان‌ غربی ، طبق آخرین تصمیمی که در ستاد تنطیم بازار در رابطه با قیمت مرغ گرفته شده است، تعیین قیمت13 هزار و 500 تومان برای مرغ زنده وقیمت 18 هزار و 750 تومان نیز برای مصرف کننده لحاظ شده است، تصریح کرد: قیمت 20 تا 22 هزار تومان گوشت مرغ در بازار استان به چند روز گذشته بازمی‌گردد، چون کشتار کم بود و با توجه به اختلاف قیمت بین آذربایجان‌ غربی و سایر استان‌ها انگیزه کشتار در مرغداری ها کاهش یافته بود.

وی اظهار کرد: هم اکنون هر فروشنده‌ای که اقدام به فروش مرغ به قیمتی بالاتر از 18 هزار و 750 تومان کند، تخلف کرده و با وی برخورد و جریمه می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا