Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11021 ۱۳۹۹/۰۷/۲۱   ۲۰:۳۲:۱۹

رییس سازمان جهادکشاورزی استان:
۸۲ درصد مطالبه چغندرکاران در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

 

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با شروع تحویل چغندرقند از کشاورزان استان، ۸۲ درصد مطالبه چغندرکاران به میزان یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تاکنون توسط کارخانه های قند پرداخت شده است.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در گفتگویی اظهار کرد: مجموع مطالبه چغندرکاران استان از کارخانه‌های قند آذربایجان‌غربی تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده که تاکنون ۸۲ درصد آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: با تصویب دولت امسال محصول چغندرکاران با نرخ تضمینی هر کیلوگرم شش هزار و ۵۲۰ ریال با عیار ۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل خریداری خواهد شد که نسبت به قیمت چهار هزار و ۲۳۰ ریال پارسال نزدیک به ۵۳ درصد افزایش دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با شروع فصل برداشت چغندرقند در مزارع آذربایجان‌غربی تاکنون برداشت این محصول در پنج هزار هکتار انجام شده و ۲۵۰ هزار تُن چغندر قند تحویل کارخانه‌ها داده شده است.

جلیلی افزود: امسال میانگین برداشت چغندر قند از مزارع آذربایجان‌غربی ۵۵ تُن در هکتار با میانگین عیار ۱۷ درصد و میزان افت محصول ۲ درصد است که این امر نشان‌دهنده افزایش تولید و کیفیت این محصول در مزارع است.

وی اظهار کرد: سال زراعی گذشته در مجموع ۳۴ هزار هکتار از مزارع استان به کشت چغندر قند اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود، یک میلیون و ۹۰۰ هزار تُن محصول از آن برداشت شود.

این مسئول افزود: سطح زیر کشت چغندرقند در آذربایجان‌غربی در مقایسه با سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافته و این افزایش سطح زیر کشت در شمال استان و خارج از محدوده حوزه آبریز دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۳ درصد از سطح کشت مزارع چغندر قند استان به صورت بارانی، ۴۵ درصد به صورت نشتی (جوی و پشته) و ۲ درصد به صورت نوار تیپ آبیاری می‌شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب و وجود پنج کارخانه قند در شهرستان‌های ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده مقام نخست کشوری تولید، سطح زیر کشت و عملکرد چغندر قند را در اختیار دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا