اخبار
کد خبر : 11003 ۱۳۹۹/۰۷/۱۹   ۲۰:۲۲:۴۴

نماینده مردم ارومیه در مجلس:
حفظ دریاچه ارومیه باید در کنار توسعه کشاورزی انجام گیرد

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کشاورزی در استان آذربایجان غربی گفت: حفظ دریاچه ارومیه و برنامه های ستاد احیا باید در کنار توسعه کشاورزی انجام گیرد.

به گزارش نای قلم، وحید جلال زاده از دیدار جمعی از نمایندگان استان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص پیگیری مشکلات زیست محیطی آذربایجان غربی خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در این جلسه گفت: توسعه پایدار، توسعه ای است که همراه با حفظ محیط زیست و استفاده از منابع طبیعی منطقه بدون آلودگی و تخریب باشد، لذا جدیت در حفظ محیط زیست و کنترل فاضلاب کارخانجات جهت جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی و زمین های کشاورزی باید در اولویت برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست در استان باشد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اقتصاد ارومیه بر پایه کشاورزی است، حفظ دریاچه ارومیه و برنامه های ستاد احیا باید در کنار توسعه کشاورزی انجام گیرد. لذا ضمن تقویت مدیریت ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان و تهیه الگوی تغییر کشت توسط این ستاد، لازم است بودجه آبیاری تحت فشار برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی افزایش یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس افزود: نمک، لجن و املاح دریاچه ارومیه فرصت ویژه ای برای سرمایه گذاران جهت راه اندازی واحدهای فرآوری، ارز آوری و اشتغال زایی جوانان ارومیه محسوب می‌شود، لذا لازم است مجوزهای بهره برداری از لجن و نمک و املاح دریاچه برای سرمایه گذاری طبق موازین مربوطه صادر شود .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا