اخبار
کد خبر : 11 ۱۳۹۴/۰۳/۲۳   

تعرفه‌های بخش خصوصی با کمبود حمایت‌های بیمه‌ای روبرو است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعرفه‌های بخش خصوصی همواره با کمبود حمایت‌های بیمه‌ای روبرو است.

رسول خضری در گفت‌وگوی اختصاصي افزود: امروزه بیمه‌ها، بیشتر تعرفه‌های بخش دولتی را متقبل می‌شوند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: اگر بیمه‌ها زیر بار پوشش هزینه‌های درمان ناشی از افزایش تعرفه‌های حوزه سلامت نروند به طور حتم فشار زیادی بر بیماران تحمیل خواهد شد.

وي با بيان اينكه شورای عالی بیمه هر ساله متعهد می‌شود که تعرفه‌های حوزه سلامت را تحت پوشش قرار دهد، متذكر شد: در اين صورت می‌توان امید داشت که بخش اعظمی از فشار مالی از دوش بیماران برداشته شود اما اگر شورای عالی بیمه زیر بار پوشش خدمات بیمه‌ای تعرفه‌های حوزه سلامت نرود بیماران آسیب زیادی می‌بینند چرا که با توجه به افزایش تعرفه‌های حوزه سلامت به سهم هزینه‌های پرداختی از جیب مردم افزوده می‌شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، با بيان اينكه بیمه‌ها بیشتر تعرفه‌های بخش دولتی را متقبل می‌شوند و تعرفه‌های بخش خصوصی همواره با کمبود حمایت‌های بیمه‌ای روبرو است، تصريح كرد: برای جبران اين مشكل لازم است بیمه‌های تکمیلی همراهی لازم را داشته باشند.

خضری با انتقاد از ضعف عملكرد بیمه‌ها، تاکید کرد:‌ در سال گذشته بیمه‌های تکمیلی بر اساس سال 92 پرداختی داشتند که این مهم نشان دهنده ضعف عملکرد این بیمه‌ها است، از سوی دیگر اگر بیماری تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز نباشد باید در بخش خصوصی همه هزینه‌ها را از جیب بپردازد.

60 درصد از تجهیزات پزشکی به کشور وارد می‌شود

خضری همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به قاچاق و واردات محصولات سلامت محور اشاره كرد و افزود: خرید کالاهاى بی‌کیفیت وارداتی از سوی مصرف کنندگان باعث می‌شود تا تولید واحدهای داخل بیش از پیش در آستانه ورشکستگى قرار گیرد لذا با حمایت از تولید داخل می‌توان از ورود کالاهای بی‌کیفیت جلوگیری و از طریق تولیدات داخل اشتغال زایی کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بيان اينكه متأسفانه حمایتی از تولیدکنندگان محصولات سلامت محور نمی‌شود، ادامه داد: با ادامه عدم حمايت از توليدكنندگان محصولات سلامت محور مصرف کننده‌ها بیشتر به سمت کالاهای قاچاق و ارزان روی می‌آورند لذا با مدیریت اصولی، رونق تولید و تغییر در ساختارهای اقتصادی می‌توان با قاچاق مبارزه کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان همچنين تصریح کرد: اگر تولید‌کنندگان کالاهای حوزه سلامت را با ایجاد سازوکارهای مناسب حمایت و هزینه های تولید را کاهش دهیم کاهش قیمت کالا برای مصرف کننده را شاهد خواهیم بود؛ با این اقدام مردم کالای تولید داخل را خریداری می‌کنند که این خود باعث رشد تولید کننده و کاهش فاصله مصرف کننده و تولید کننده خواهد شد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: با توجه به اینکه فرهنگ کشور بر الگوى صحیح مصرف مردم تاثیر دارد لذا با اصلاح الگوى مصرف و معرفى الگوى صحیح به مصرف کننده‌ها تقاضا کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: برای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت نظارت بر مرزها و کنترل‌هاى شدید انتظامی می‌تواند کارساز و موثر باشد، البته با ارتقاى کیفیت تولیدات داخلى هم می‌توان مردم را به استفاده از تولیدات داخلى تشویق کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: به دلیل گستردگی مرزهای آبی و خاکی کشور با همسایگان خارجی، در برخی شرایط نظارت در مبادی به صورت دقیق صورت نمی‌گیرد و عدم نظارت زمینه ساز فعالیت‌های غیرقانونی یا قاچاق را رقم می‌زند.

وی در رابطه با وضعیت تجهیزات پزشکی، گفت: متأسفانه به خاطر عدم حمایت از تولید داخل، هم اکنون 60 درصد از تجهیزات پزشکی به کشور وارد می‌شود در حالی که بها ندادن به تولید داخل باعث افزایش قاچاق ملزومات پزشکی می‌شود لذا باید گام‌های بلندتری برای حمایت از تولید داخل در کشور برداریم.

خضری بر ارائه وام‌های کم بهره، تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تولیدی و استفاده از اعتبارات کمک‌های فنی اعتباری به تولید کنندگان محصولات سلامت تاکید کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر همکاری سازمان‌ها با وزارت بهداشت برای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، تصریح کرد: با توجه به کمبود بازرس در سطح عرضه فرآورده های سلامت و حجم بالای قاچاق، وزارت بهداشت به تنهایی از عهده مقابله با قاچاق این محصولات برنمی‌آید لذا سازمان‌های مرتبط مانند بازرسی، محیط زیست و موسسه ملی استاندارد و همچنین سازمان‌های دیگر مستقیما باید در حوزه نظارت با وزارت بهداشت همکاری کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: متأسفانه سهم عمده از واردات لوازم آرایشی و بهداشتی را قاچاق تشکیل می‌دهد لذا باید مصرف کنندگان در استفاده از این محصولات محتاط باشند و ملزومات خود را از مراکز معتبر تهیه کنند.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا