اخبار
کد خبر : 10994 ۱۳۹۹/۰۷/۱۶   ۲۰:۳۰:۱۲

سخنگوی وزارت بهداشت:
موارد مرگ و میر در آذربایجان غربی بالاتر از متوسط کشوری است

 

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان غربی، گفت: بروز موارد مثبت بستری و بروز موارد مرگ و میر در آذربایجان غربی بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش نای قلم، سیما سادات لاری در گفتگویی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان آذربایجان غربی ۵۴.۷ درصد گزارش شده که پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی اظهار کرد: پس از گذر از خیز اول بیماری در فروردین و خیز جدی‌تر از نیمه خرداد تا اواسط تیر امسال در استان آذربایجان غربی، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان از نیمه دوم شهریور مجدد روند صعودی به خود گرفته و این شیب صعودی به شکلی نگران کننده در حال امتداد است.

لاری ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، پلدشت، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد و میاندوآب در این استان در وضعیت قرمز و بقیه شهرستان‌های این استان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، میزان استفاده از ماسک توسط مردم این استان در مراکز و اماکن عمومی ۴۵.۲ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۴۳.۷ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان اداره‌ها و بانک‌های استان ۷۹.۳ درصد و توسط شاغلان صنوف و صنایع این استان ۶۳.۹ درصد گزارش شده است.

لاری گفت: در حال حاضر ۴۶۲ بیمار قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آذربایجان غربی بستری هستند. تعداد ۱۳۱ نفر از این بیماران به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند. امیدواریم با افزایش عمل به توصیه‌های بهداشتی توسط مردم این استان شاهد خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز و هشدار بیماری در هفته‌های آتی باشیم.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: میان افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور، با شروع پیک‌های بیماری رابطه معنی داری وجود دارد. بنابراین درخواست ما از همه هموطنان این است که از هرگونه اقدام به سفر غیرضروری به شهرها و استان‌های کشور خودداری کنند.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا