اخبار
کد خبر : 1099 ۱۳۹۴/۰۹/۰۸   

نگراني از احداث نيروگاه برق آبي در آبشار سوله دوکل اروميه

* با اخذ تعهد و شروط 20 گانه، با احداث این نیروگاه موافقت شده است   

احداث نیروگاه برق آبی در آبشار سوله دوکل ارومیه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان و از مرتفع ترین آبشارهای ایران، دوست داران محیط زیست را نگران کرده است.

نیروگاه برق آبی سوله دوکل در دامنه کوه های دالامپر ارومیه در سال 92 با ابلاغ قرارداد از سوی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران وابسته به وزارت نیرو وارد مرحله اجرایی شد و مجریان طرح هدف از احداث آن را مهار آب های سطحی و تولید انرژی پاک عنوان کردند.

مجری طرح نیروگاه های کوچک و متوسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با توجیه پذیر خواندن این طرح گفت: مردم منطقه نگران آب آبشار و تخریب محیط زیست نباشند چرا که خود را ملزم به حفاظت از محیط زیست منطقه می دانیم.

رهبری افزود: در صورت مشاهده هرگونه کاهش آب در آبشار، به ویژه در سه ماه تابستان، نیروگاه تعطیل خواهد شد تا آسیبی به موضوع گردشگری منطقه وارد نشود.

رهبری با قانونی خواندن مجوز اجرای این طرح گفت: اعتبار این طرح 250 میلیارد ریال برآورد شده بود و تاکنون یکصد میلیارد ریال از آن هزینه شده است.

جباری معاون فنی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با اخذ تعهد و شروط 20 گانه، با احداث این نیروگاه موافقت شده است و با اجرایی نشدن این شروط، مجری طرح باید طبیعت تخریب شده را به حالت اولیه بازگرداند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نیروگاه برق آبی سوله دوکل با ارتفاع بند انحرافی 4 متر، کانال انتقال به طول سه هزار و 25 متر و تولید انرژی برق آبی سالانه 17 گیگا وات ساعت در دامنه کوه های دالامپر ارومیه در حال احداث است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا