اخبار
کد خبر : 10980 ۱۳۹۹/۰۷/۱۴   ۱۴:۴۳:۳۶

اعتراض مردم به وضعیت موجود؛
حكايت صف‌هاي شلوغ نانوايي در ارومیه

 

متاسفانه در روزهای اخیر تشكيل صف‌هاي طولاني جلوي نانوائي‌هاي ارومیه سرگرداني مردم را در پي داشته و تماس‌هاي مكرر شهروندان بيانگر اعتراض آنها به وضعيت موجود است.

به گزارش نای قلم، در شرایطی که آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزایش چشمگیری دارد، تعطیلی خودسرانه و صف شلوغ برخی از نانوایی‌ها شهروندان را کلافه کرده است، به طوري که انبوه جمعيت ايستاده در مقابل هر نانوايي توجه هر رهگذري را به خود جلب مي‌کند.

اين درحاليست که مسؤولان استان بيان کرده‌اند که هیچ مشکلی از بابت تخصیص سهمیه آرد به نانوایی ها در ارومیه وجود ندارد و دستوری مبنی بر افزایش قیمت نان در ارومیه صادر نشده است، با اين وضعيت تکليف صف‌هاي شلوغ نانوايي‌ها جاي پرسش دارد.

يكي از شهروندان با ابراز نارضايتي از توزيع نامناسب آرد و نان در بين مردم خواهان رسيدگي مسئولان به اين وضع شد.

منیژه محبوب خواه می افزاید: مسئولان بايد در اين رابطه دست بكار شده و با فوريت به داد مردم برسند.

 یکی دیگر از شهروندان متذکر می شود: متاسفانه اين روزها ايستادن طولاني مدت در صف هاي طولاني نان، توان را از ما گرفته است.

علی مرادی اظهار می دارد: برخي زمزمه ها بيانگر اين است كه قرار شده قيمت نان اضافه شود به همین دلیل مردم اقدام به تهیه بیشتر نان و ذخیره آن می کنند.

وی ادامه می دهد: اين که يک شهروند براي خريد ناني که کيفيت هم ندارد و بعد از يک ساعت خريد نان خمير و کهنه مي‌شود دو ساعت در صف بايستد به دور از انصاف است و مسوولان بايد در اين زمينه تدبيري بينديشند.

فرماندار ارومیه می گوید: علت کمبود نان در ارومیه در حال بررسی است.

علیرضاملامحمدی‌زاده می افزاید: بازرسی‌ها از کمبود نان در سطح شهر حکایت دارد و در حال بررسی دلایل این موضوع هستیم.

وی اضافه می‌کند: به نظر می‌رسد این اقدام در راستای ایجاد جو روانی برای افزایش قیمت نان است که با توجه به شرایط اقتصادی ممکن نیست.

رئیس اتحادیه نانوایی های ارومیه هم اعلا کرده است: افزایش قیمت نان توسط برخی نانوایی های ارومیه خودسرانه است.

الله‌وردی حسن زاده می افزاید: افزایش قیمت نان توسط این نانوایی ها خودسرانه بوده و هیچ گونه دستوری مبنی بر افزایش قیمت نان در ارومیه صادر نشده است.

وی تصریح می‌کند: هیچ مشکلی از بابت تخصیص سهمیه آرد به نانوایی ها در ارومیه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه نانوایی های ارومیه متذکر می‌شود: مردم به شایعات توجه نکنند.

حسن زاده دلیل پخت کم نانوایی ها را عدم هماهنگی پیمانکار جدید توزیع آرد با نانوایی ها بیان و اضافه می کند: تا چند روز آینده سهمیه آرد نانوایی ها به صورت هماهنگ توزیع شده و مشکلات پخت نان در ارومیه رفع می شود.

به گفته وی در حال حاضر ۱۲گشت بازرسی در سطح شهر ارومیه به صورت مداوم و سرزده از تمام نانوایی ها بازرسی می کنند تا جلوی برخی تخلفات گرفته شود.

وی از شهروندان خواست تا افزایش خودسرانه قیمت نان را به ۱۲۴گزارش کنند.

مردم ارومیه از مسئولان می‌خواهند تا با افزایش نظارت و برخورد قاطع با نانوایی‌های متخلف، به وضعیت تولید نان سامان داده و کیفیت و کمیت را به نان بازگردانند. حال با توجه به مخالفت مسوولان با گرانی نان باید منتظر بود و دید که چگونه با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا