اخبار
کد خبر : 1098 ۱۳۹۴/۰۹/۰۸   

پيگيري ساخت راه آهن مراغه – اروميه؛ مهمترین پروژه سال

*29 پروژه به منظور ساخت و توسعه 533 كيلومتر راه در حوزه استحفاظي استان اجرا مي شود

مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي گفت: پيگيري ويژه احداث طرح ملي ساخت راه آهن مراغه – اروميه از مهمترين طرح هاي اجرايي اين اداره كل است.

به گزارش نای قلم، داريوش نصر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حذف نقاط پرحادثه، افزايش ايمني راه ها، روکش و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی شهری و روستایی، آمادگي براي اجراي دقيق طرح راهداري زمستاني و حفظ و نگهداري از جاده ها از دیگر طرح هاي اجرايي اين اداره كل است.

وی در ادامه سخنان خود به برخی از پروژه های در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: طرح مسكن مهر آذربايجان غربي در شرایط حاضر از 90 درصد پيشرفت اجرايي برخوردار است.

نصر اظهار کرد: بيشتر واحدهاي مسكن مهر باقي مانده مشكلات زيرساختي و زيربنايي داشته كه به دنبال تعامل با دستگاه هاي خدمات رسان مي توان تحويل اين واحدها را در ماه هاي آینده محقق ساخت.

مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي سپس از بازسازي و تعمير  560 دستگاه ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين خبر داد و گفت: 29 پروژه به منظور ساخت و توسعه 533 كيلومتر راه اصلي و فرعي در حوزه استحفاظي آذربايجان غربي اجرا مي شود.

وی سپس بر يكپارچه سازي صنعت حمل و نقل آذربايجان غربي تاکید و اظهار کرد: در این راستا همکاری شهرداری حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای ضروری است تا برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان یکپارچه کنیم.

بنا به گفته مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي براي يكپارچه سازي صنعت حمل و نقل جاده اي و ريلي و دستيابي مردم آذربايجان غربي به شبكه راه آهن سراسري برنامه اجرايي داريم.

به گفته نصر تشكيل جلسات شوراي مسكن و حمل و نقل استان به صورت منظم و نگرش جديد در مديريت پروژه‌ها مقدمه اي براي يكپارچه سازي صنعت حمل و نقل آذربايجان غربي است.

مديركل راه و شهرسازي ادامه داد: اجراي طرح هاي زودبازده باید با بهره گيري از تمام امكانات و ظرفيت ها براي ايمن سازي محورهاي مواصلاتي با همكاري پليس راه در جاده ها صورت گيرد .

وی با تقدير و تشكر از نگاه ويژه استاندار آذربايجان غربي به مجموعه راه و شهرسازي استان خواستار انسجام در روابط و تعامل سازنده با دستگاههاي اجرايي به ويژه در حوزه حمل و نقل براي پيشبرد اهداف مشترك شد.

نصر با بيان اينكه همراهي و همسوگرايي دستگاه هاي اجرايي در اجراي برنامه هاي كاري باعث رشد و توسعه منطقه می شود، افزود: همدلي و از خودگذشتگي به خاطر منفعت عمومي و مردم پايه و اساس رشد و تعالي سازماني محسوب مي شود.

مديركل راه و شهرسازي استان اضافه کرد: در راستای خدمات رسانی بهتر توزيع صحيح امكانات و منابع مالي در تمام شهرستان هاي تابعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی، تصريح كرد: همكاري و تعامل با پليس راه، هلال احمر و امداد جاده اي در آستانه فرارسيدن فصل سرما و شروع عمليات راهداري زمستاني انجام مي شود.

نصر سپس با اشاره به موقعیت ژئوپلتیکی آذربایجان غربی تصریح کرد: توسعه حوزه حمل و نقل آذربايجان غربي به لحاظ موقعيت جغرافيايي و هم مرز بودن با سه كشور و نيز دروازه ورود به اروپا بودن بسيار حائز اهميت است، همچنین وجود بازارچه هاي متعدد، مناطق آزاد تجاري و فرهنگ غني منطقه اي از جمله پتانسيل و ظرفيت هاي اين استان است.

وي همچنين از زحمات و تلاش هاي مديران سابق اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي تقدير و تشكر كرد و ادامه داد: بايد قدردان كوشش و همت گذشتگان فعال در عرصه راه و شهرسازي استان باشيم و با عزمي راسخ براي خلق اهداف تلاش كنيم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا