اخبار
کد خبر : 10973 ۱۳۹۹/۰۷/۱۳   ۱۸:۰۵:۲۷

اخبار کوتاه؛
راه‌اندازی مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان

 

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، گفت: مطالعه و مراحل اولیه تاسیس مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آغاز شده است.

به گزارش نای قلم، ناصر نیکبخت با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده مابین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان تحقیقات، آموزش و ترويج کشاورزی اظهار کرد: مکان، امکانات و زیرساخت این مرکز رشد از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی استان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز سازماندهی و ساماندهی این مرکز رشد حوزه کشاورزی را برعهده خواهد داشت.

*آذربایجان غربی بالاترین آمار تبدیل خودروهای عمومی به دوگانه سوز را دارد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه از تبدیل رایگان سه هزار و ۳۰۹ دستگاه خودروی عمومی و باری در طرح دوگانه سوز کردن خودروها به CNG خبر داد.

به گزارش نای قلم، احمد مجرد در گفتگویی افزود: مشخصات ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی عمومی نیز تأیید و فرآیند نوبت‌دهی آنها انجام شده است و در انتظار تبدیل به سر می‌برند.

مدیر منطقه ارومیه تأکید کرد: تمام فرایند تبدیل خودروهای عمومی اعم از تاکسی و وانت بار در ۱۷ مرکز مجاز به صورت رایگان در حال انجام است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی، ضروری است مالکان خودروهای عمومی بار و مسافر هر چه سریع تر در سامانه gcr.niopdc.ir ثبت نام کرده و تا زمان تبدیل به دوگانه سوز شدن از سهمیه اعتباری برخوردار شوند، در غیر اینصورت سهمیه اعتباری آنها کاسته شده و مانند خودروهای عادی از سهمیه سوخت برخوردار می‌شوند.

* تولید بیش از 2500 تن شیر در آذربایجان غربی       

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از سال 92 تا 98، بیش از دو هزار و 500 تن در راستای تامین شیر مورد نیاز استان و کارخانجات لبنیاتی، تولید و در بازار مصرف عرضه شده است.

به گزارش نای قلم، رضا یوسفی رضایی در گفتگویی اظهار کرد: از این مقدار حدود 85 درصد در مناطق روستایی وعشایری و مابقی در واحدهای صنعتی تولید و رشد متوسط سالانه حدود 2.3 درصد داشته است.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی تا پایان سال 98 دارای 380 واحد گاوداری صنعتی به ظرفیت 22 هزار راس دام مولد بود که این تعداد گاوداری شیری وظیفه تولید 15 الی 20 درصد از شیر استان را بر عهده داشتند و با توجه به شرایط موجود، ایجاد گاوداری های شیری با ظرفیت بالا جهت تولید شیر با کیفیت یکی از سیاست‌های مهم معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا