اخبار
کد خبر : 10967 ۱۳۹۹/۰۷/۱۲   ۲۱:۵۹:۱۴

رییس کل دادگستری استان خبر داد؛
استفاده از پایبند الکترونیک برای۲۱۳ نفر از مجرمان در آذربایجان غربی

 

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: سال جاری برای ۲۱۳ نفر از مجرمان، پایبند الکترونیک استفاده شده است.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در جلسه شورای معاونان دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال همچنین ۶۳ نفر مشمول عفو شده و از زندان آزاد شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت چهار هزار و ۶۷۴ فقره مجازات جایگزین در این استان صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد دارد.

رییس کل دادگستری استان ادامه داد: ۹ هزار و ۸۳۱ فقره تاسیسات ارفاقی برای محکومان در محاکم این استان مورد استفاده قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۷ درصدی دارد.

گروسی ادامه داد: استفاده از احکام جایگزین به معنی کاهش هزینه‌های نگهداری زندانیان، جلوگیری از آلوده‌تر شدن بعضی محکومان در کنار سابقه‌دارها، پیشگیری از وقوع جرم به صورت غیرمستقیم و همچنین حمایت قضایی و قانونی از خانواده‌های بی‌سرپرست است.

وی تاکید کرد: کاهش وقت رسیدگی‌ها و همچنین کاهش پرونده‌های موجود مهمترین هدف این نهاد است و باید آمار پرونده‌های مختومه را نسبت به آمار پرونده‌های موجود کاهش دهیم.

جلسه شورای معاونان با بیان نکته نظرات مسوولان قضایی استان به کار خود ادامه داد و حاضران هر کدام در باب موضوعات و دستورات جلسه به بیان دیگاه خود و ارائه نظر پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا