اخبار
کد خبر : 10962 ۱۳۹۹/۰۷/۱۱   ۲۰:۵۰:۲۰

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:
سیاست حبس‌زدایی از اولویت‌های دستگاه قضایی است

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سیاست حبس‌زدایی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در حاشیه جلسه شورای قضایی استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: غربالگری زندان‌های استان از مدت‌ها پیش آغاز شده است، امیدواریم با دقت و درایت به سرانجام مطلوب بینجامد.

وی افزود: دستگاه قضایی حامی قانون‌مداران و علیه ناقضان قوانین است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: دستگاه قضایی استان برنامه ریزی‌های موثر و کاربردی در راستای عملی کردن اولویت‌های اعلامی قوه قضاییه انجام داده و بسیاری را عملی کرده و نتایج خوبی هم در این زمینه حاصل شده است.

وی تصریح کرد: درخصوص حفظ کرامت انسانی مراجعان و مرتبطان با دستگاه قضایی، هیات‌های بازرسی حقوق شهروندی به صورت مرتب از کل استان بازدید مستمر می‌کنند و گزارش‌های مردمی را با دقت مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌دهند.

گروسی افزود: در زمینه مبارزه با فساد هم دادسراهای استان به صورت قاطع و محکم رسیدگی می کنند که گزارشات نوبه‌ای آن به استحضار مردم می‌رسد، در زمینه رفع موانع تولید نیز ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به جد در حال فعالیت است و با بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی مشکل‌دار جلسات خود را برای رفع موانع تولید تشکیل می دهد که نتایج آن هم پس از هر جلسه به استماع شهروندان می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از مردم استان خواست تا با احترام به قوانین و حقوق دیگران خود را ملزم به رعایت قانون بدانند چرا که قانون برای برقراری نظم در جامعه و راحتی مردم تصویب شده است و دستگاه قضایی حامی انسان‌های قانونمدار وعلیه افراد متعرض به قانون است چرا که اگر کسی از قانون تخطی کند هم حقوق افراد و هم حقوق جامعه را زیر پا گذاشته است که در این صورت ناگزیر از برخورد با وی هستیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا