اخبار
کد خبر : 10952 ۱۳۹۹/۰۷/۰۹   ۲۰:۰۰:۳۹

معاون عمليات فرودگاهي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران خبر داد؛
برنامه ريزي براي ساخت ترمينال خارجي در فرودگاه اروميه

 

معاون عمليات فرودگاهي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران از برنامه ريزي براي مطالعه عوامل پروازي شامل باند و اپرون و مطالعات ساخت ترمينال خارجي جديد فرودگاه اروميه در راستاي توسعه فرودگاه خبر داد.

به گزارش نای قلم، مصطفی صفایی در حاشیه بازدید از طرح ها و بخش های مختلف فرودگاه ارومیه با اعلام این خبر به وضعیت ترمینال قدیم فرودگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به قدمت بیش از 50 سال ترمینال قدیم باید مطالعات دقیق تری انجام شود که ترمینال مقاوم سازی شود یا ترمینال جدید ساخته شود.

همچنین معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها عنوان کرد: با اجرایی شدن دو طرح توسعه عوامل پروازی و ساخت ترمینال جدید، تا سال ها مشکلی در فرودگاه ارومیه نخواهیم داشت.

وی توسعه پارکینگ و بهسازی باند را از دیگر طرح های ضروری فرودگاه ارومیه عنوان کرد و افزود: این دو طرح از برنامه های پیش بینی شده برای سال 99 در فرودگاه ارومیه بود که به دلیل کاهش اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اجرای آنها به سال آینده (درصورت بهبود اعتبارات) موکول شده است.

صفایی با اشاره به اینکه فرودگاه ارومیه به عنوان یکی از فرودگاه های کشور دارای زیرساخت های خوبی در حوزه ترمینال، ایرساید و لندساید است، گفت: با توجه به بهسازی و توسعه انجام شده در ترمینال داخلی طی سال های اخیر، اکنون ترمینال داخلی فرودگاه ارومیه از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

گفتنی است؛ باند فرودگاه ارومیه 3250 متر طول و 45 متر عرض دارد و هواپیماهای رده ایرباس330، ایرباس 300 و بویینگ 747 با در نظر گرفتن محدودیت هایی می توانند در این باند نشست و برخاست کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا