اخبار
کد خبر : 10939 ۱۳۹۹/۰۷/۰۷   ۲۳:۵۷:۵۵

اخبار کوتاه؛
تعیین عرصه و حریم تپه‌های شمال آذربایجان غربی

 

مدیر پروژه باستان‌شناسی گفت: پروژه تعیین عرصه و حریم محوطه‌های شمال استان آذربایجان غربی با درخواست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان و مجوز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری انجام شد.

به گزارش نای قلم، لیلا گرگری با اشاره به حمایت و پیگیری جلیل جباری مدیر اداره‌کل میراث میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در اجرای این پروژه بیان کرد: «چرایی انجام این پروژه از آنجا ملزم شده که در سالیان اخیر میزان دخل و تصرف اهالی به حریم و عرصه تپه‌ها بسیار زیاد شده است.»

این باستان‌شناس خاطرنشان کرد: «انجام فعالیت‌های کشاورزی و پیشروی این فعالیت‌ها به سمت عرصه تپه‌ها به منظور گسترش زمین و حفاری غیرمجاز عمده‌ترین آسیب وارده به تپه‌هاست.»

او ادامه داد: «در راستای انجام این برنامه ۹ تپه در شهرستان‌های مختلف استان شامل سه تپه در شهر ارومیه (دیزج تکه، مکی، قیز قلعه)، دو تپه در شهرستان سلماس  (صدقیان ، پیکاجیک)، دو تپه در شهرستان خوی (شوریک و گوهران)، دو تپه در شهرستان چالدران (بیگوش تپه ، کربلایی تپه سی) و همچنین کاوش ضلع شرقی مسجد جامع  ارومیه انجام شد. همچنین طی این پروژه تمام تپه‌های نام برده شده هر کدام به سرپرستی یک باستان‌شناس گمانه‌زنی، نقشه‌برداری و تعیین عرصه و حریم شدند.»

به گزارش پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، این باستان شناس تصریح کرد: «تیم‌های مستقر در هر کدام از این تپه‌ها علاوه بر اجرای روند گمانه‌زنی اقدام به بررسی‌های میدانی و فشرده در محوطه و اطراف آن کردند تا در طول انجام پروژ به شناخت هرچه بیشتری از این تپه‌ها دست یابند که در نتیجه اطلاعات ارزشمندی از دوره‌های مختلف به دست آمد.»

*ورودی های سطح منطقه دو تا سه کیلومتر شهری ساماندهی شده است

شهردار منطقه دو شهر ارومیه گفت: ورودی های سطح منطقه  تا سه کیلومتر شهری ساماندهی شده است .

به گزارش نای قلم، مهرداد سلامتی با اشاره به ساماندهی ورودی های سطح شهر ارومیه از نظر عملیات عمرانی بیان کرد: ورودی های سطح شهر از جمله از طرف جاده سلماس ،سرو و جاده شهید کلانتری که از نظر منظر ورودی شهر در اولویت های ساماندهی  بود ساماندهی شد.

وی افزود: ساماندهی ورودی های سطح منطقه دو شامل پیاده روسازی جاده شهید کلانتری تا روستای توپراق قلعه،  تعریض جاده چی چست تا محل زندان در قالب جداره سازی و پیاده رو سازی، عملیات عمرانی در جاده سرو، آسفالت رویه جاده انهر و تعریض جاده سلماس انجام شده و همچنان  در این طرح های ساماندهی، محل هایی که نیاز به تسطیح و عملیات عمرانی دارند در حال اجرا است.

شهردار منطقه دو شهر ارومیه گفت: ورودی های سطح منطقه تا سه کیلومتر شهری در قالب تعریض، پیاده رو سازی  و ایجاد جلوه بصری زیبا با توسعه فضای سبز و طرح های مبلمان شهری ساماندهی شده است .

وی ارومیه را یکی از مهمترین مقاصد گردشگران عنوان کرد و گفت: در این راستا تلاش می کنیم با جدیت و سرعت تمام عملیات عمرانی و زیباسازی ورودی های مهم در سطح منطقه 2 را کاملا پوشش داده تا رسالت شهرداری در حوزه زیباسازی مناظر شهری به ویژه  ورودی های مهم شهر تحقق پیدا کند.

*مبنای توزیع بین بیمارستان‌ها تعداد بیماران بستری شده در هر بیمارستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره مبنای توزیع پاداش برای بیمارستان ها گفت: مبنای توزیع بین بیمارستانها تعداد بیماران سندرم حاد تنفسی بستری شده در هر بیمارستان است.

به گزارش نای قلم، ابراهیم حسنی در ادامه افزود: علاوه بر تعداد بیماران سندرم حاد تنفسی بستری شده در بیمارستان، بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان(تمام بیماران مراجعه کننده به اورژانس با هر علتی) از ابتدای اسفند تا پایان خرداد ماه و با در نظر گرفتن دو مرحله پرداخت علی الحساب قبلی به بیمارستانها بوده است.

وی درباره پاداش کارکنان ستادی بیان کرد: برای کارکنان ستادی نیز مبنای توزیع پاداش، میزان افزایش کار آنها در شرایط کرونایی می باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا