اخبار
کد خبر : 10937 ۱۳۹۹/۰۷/۰۷   ۲۳:۳۴:۵۷

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:
فروش کالای بدون شناسه ممنوع است

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تمام کالاهای مورد عرضه در فروشگاه ها باید دارای شماره شناسه ثبت شده باشند و فروش کالاهای بدون شناسه ممنوع است.

به گزارش نای قلم، غلامرضا بابایی در ششمین جلسه کارگروه شورای هماهنگی تشدید، کنترل، نظارت و بازرسی استان اظهار کرد: برای جلوگیری از ورود کالاهای بی‌نام و نشان به کشور که هیچ اطلاعاتی از تولیدکننده آن در دسترس نیست و همچنین ممانعت از عرضه کالاهای قاچاق، کالاهای تقلبی و بی کفیت در بازار باید کالاها دارای شناسه باشند.

وی افزود: در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی، پوشاک و غیره فروشگاه‌ها و اصناف باید کالاهای موجود در فروشگاه خود را شناسه‌دار کنند در غیراینصورت کالای بدون شناسه موجود در فروشگاه کالای قاچاق محسوب و مطابق قانون با خاطیان برخورد می‌شود.

بابایی تصریح کرد: کالاهای وارداتی در گمرک و کالاهای تولید داخل توسط تولیدکنندگان در مبدا کارخانه شناسه‌دار می شوند و فروشندگان هم کالاهای از قبل خریداری شده که دارای شناسه کالا نیستند را باید از طریق ثبت سریال کالا در سامانه کد شناسه دریافت کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: امروزه کشور درگیر جنگ اقصادی با دشمنان خود است و در این برهه حساس تولیدکنندگان، اصناف، تجار، دولت و ملت همانند هشت سال جنگ تحمیلی در کنار هم باشیم تا از این میدان نیز با سر بلندی عبور کنیم و فشار اقتصادی بیش از حد به مردم که سرمایه اصلی کشور هستند وارد نشود.

بابایی در پایان یادآور شد: فروش با قیمت آنلاین تخلف آشکار است و دریافت سود برای کالاها باید مطابق فاکتور خرید باشد نه استعلامی، هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی آن را از طریق تلفن شبانه روزی 124 ستاد خبری سازمان با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا