اخبار
کد خبر : 10918 ۱۳۹۹/۰۷/۰۴   ۱۸:۱۲:۳۱

یادداشت؛
ماسک تنها سلاح کاربردی در برابر کرونا

 

بازی کرونا گویا تمامی ندارد هر روز به یک رنگ درمی‌آید و برای قربانیان خود عرض اندام می‌کند، مدت مدیدی نگذشته بود که تب هجوم این بیماری هولناک، خوابیده بود اما بار دیگر خوی وحشیانه به خود گرفته و همچنان می‌تازد، گویا در مقابل این ویروس درنده فقط زره ماسک جوابگو است.

با گذشت چند ماه از ورود ویروس کرونا به کشور و گذر از روزهای سخت و دشوار بیماری، دوباره شرایط ناخوشایند شده است و استفاده از ماسک به‌ عنوان سلاحی کاربردی یاد می‌شود که می‌تواند جان انسان را نجات دهد.

از ابتدای شیوع کرونا در آذربایجان غربی 983 نفر جان باخته‌اند و این استان دوباره در وضعیت قرمز قرار دارد.

همچنین آخرین آمارها نشان می‌دهد که میزان استفاده از ماسک توسط اقشار مختلف مردم به طور محسوسی کاهش یافته است.

برخی از پزشکان می گویند که کاهش استفاده از ماسک درحالی است که ویروس کرونا کاملا به رفتار اجتماعی ما بستگی دارد و به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست این ویروس کاملا خود را با رفتار جامعه هماهنگ می‌کند و هرچه میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم باشد، میزان ابتلا و بستری به این ویروس افزایش خواهد داشت.

آن‌ها بر این باورند که رفتارهای مردم در برابر کرونا مانند ماه‌های آغازین شیوع این ویروس جدی نیست به طوری که استفاده از ماسک باید جزء جدایی ناپذیر آنها در روزهای کرونایی باشد در حالی که برخی از افراد این مساله را نادیده گرفته و زنجیره وار ویروس به دیگران انتقال می یابد.

پس برای مقابله با این ویروس استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا