اخبار
کد خبر : 10915 ۱۳۹۹/۰۷/۰۳   ۱۰:۴۲:۲۸

یادداشت؛
مردان بي‌ادعا

 

علی شاملو/ چهل سال پيش در روز 31 شهريور سال 1359شمسي، صداي مخوفي مردم اهواز را به وحشت انداخت. زمين مي‌لرزيد، گويا زلزله آمده بود، نه زلزله نيامده بود، از هر طرف هيولاي آهنيني مردم را دنبال مي‌کرد، پس از آن لحظه انفجار و سقفي از آتش، صحنه‌اي دلخراش از فرياد زنان و مردان و گريه کودکان پديدار شد. مدت کوتاهي طول نکشيد تا اين صحنه بارها و بارها در بسياري از شهرهاي مرزي ايران تکرار شد. انگار صداي ضجه‌هاي مردم بي‌گناه هنوز هم از مناطق جنگی به گوش مي‌رسد، در نهايت اين مردم بودند که در طي هشت سال از ميهن دفاع کردند و حماسه هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند. مردمي که بنيانگذار جمهوري اسلامي و مقام معظم رهبري، هميشه بر نقش آنان تاکيد داشتند، نقشي که با توجه به تاکيد عالي‌ترين مقامات کشور، از سوي برخي انحصارطلب ناديده گرفته مي‌شود.

در حماسه هشت دفاع مقدس مگر مي‌شود از سرداراني سخن به ميان نياورد که ستارگان پرفروغ اين حماسه‌اند. برخي از آنان را شايد اصلا نشناسيم، آناني که درس ايثار، آزادگي، دلدادگي و فداکاري را به ما آموختند سرداران زیادی که فداکاري‌شان زبانزد تمامي دلاوران باقيمانده از دوران هشت سال دلاوري است.

آري، آخرين روزهاي شهريور و ابتداي مهرماه هر سال؛ ايران حال و هواي عجيبي دارد، حال و هواي روزهاي دفاع مقدس و ياد و خاطره سرداران بي‌سري که عشق و دلدادگي‌شان را در اذهان تداعي مي‌کنند، چه بسيار کساني که امروز آثار زخم و تير دوران جنگ را در جسم خود دارند و -شهيدان زنده- آن دوران لقب گرفته‌اند، اما مردان بي‌ادعايي هستند که داعيه‌اي جز دفاع از کشور در برابر متجاوز، از نسل جوان مطالبه نمي‌کنند.

متاسفانه گرفتاري امروز دلاوران و رزمندگان، تماشاگران بي‌تلاش دوران دفاع مقدس و مدعيان امروزي است، که از جنگ هشت‌ساله فقط در‌ پي ‌کسب نام و نان هستند و آگاهانه و حتي مغرضانه به تحريف حقايق دوران دفاع مقدس مي‌پردازند و حافظه تاريخي ملت ايران را ناديده گرفته‌اند. بايد به ايشان متذکر شد که با دروغ و التقاط، نمي‌توان از راستي و بزرگي ياد کرد و به معارف و ايمان پاک و خالصانه بزرگ‌مردان اين عرصه دستبرد زد. رسانه‌ها در دنياي امروز وظيفه دارند که انتقال‌دهنده ياد و خاطره حماسه‌سرايان هشت سال حماسه دفاع مقدس به نسل‌هاي بعد باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا