Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10913 ۱۳۹۹/۰۷/۰۲   ۲۲:۰۳:۲۵

اخبار کوتاه؛
احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در آذربایجان‌غربی

 

طی امروز و فردا رگباز باران و وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

به گزارش نای قلم،  بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و با توجه به عبور موجی زودگذر از تراز میانی جو، وضعیت جوی استان از بعد از ظهر امروز بارانی، همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

نیمه شمالی استان منطقه اثر این سامانه بوده و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی از مخاطرات احتمالی این اثر است.

فردا، آسمان استان صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر فردا و عصر، رشد ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده در برخی مناطق شمال استان خصوصا ارتفاعات وجود دارد.

*ثبت ملی 4 یادمان شهدا در آذربایجان‌غربی همزمان با هفته دفاع مقدس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از ثبت ملی چهار یادمان شهدای استان در فهرست آثار ملی واجد ارزش تاریخی و فرهنگی همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد.

به‌گزارش نای قلم، جلیل جباری با اشاره به مصوبات کمیته شورای ملی بررسی پرونده‌های آثار فرهنگی که در سالن فجر وزارت‌خانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه پنج پرونده یادمان‌های سرزمینی دفاع مقدس آذربایجان‌غربی که با همکاری دبیرخانه ستاد راهیان نور کشور تهیه شده بودمورد بررسی قرار گرفت و چهار مورد از آنها به تائید اعضای کمیته رسید.

او افزود: یادمان شهدای تمرچین در پیرانشهر که محل اجرای عملیات‌های کربلای 2 و 7 و والفجر 2 و محل شهادت  سردار رشید اسلام محمود کاوه فرمانده تیپ ویژه شهدا، یادمان شهید مهدی زین‌الدین در سردشت، یادمان شهدای دارلک در سه‌راهی ارومیه_مهاباد_میاندوآب و یادمان شهدای بلفت سردشت به عنوان محل اجرای عملیات نصر 7 نیز از جمله یادمان‌های ثبت ملی شده هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین پرونده ثبت یادمان شهید بروجردی که در سه‌راهی نقده بخش محمدیار واقع شده است نیز مقرر شد با بررسی‌ها و اصلاح، مجددا در جلسات مطرح تا ثبت شود.

* کشت دانه روغنی کلزا در هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کشت دانه روغنی کلزا در هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در راستای کاهش مصرف آب و دستیابی به خودکفایی آغاز شد.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در گفتگویی اظهار کرد: از مجموع ۲۶ تن بذر یارانه دار کلزا از ارقام مختلف هیبرید وارداتی، هیبرید داخلی، در حدود ۱۲ تن بین کشاورزان توزیع شده‌است.

وی با اشاره به کودهای پاییزه توزیع شده بین کشاورزان برای محصول کلزا اظهار کرد: در این راستا یک‌هزار و ۲۰۰ تن انواع کود های ریز مغذی پائیزه اعم از فسفاته، اوره و ماکرو کامل بین کلزاکاران استان توزیع شده‌است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی وی با بیان اینکه سطح عقد قرارداد برای کشت کلزا در سال جاری تاکنون در سطح ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان است، یادآور شد: در این زمینه با ۶۵۰ بهره بردار عقد قرارداد شده‌است.

جلیلی بیان کرد: به ترتیب شهرستان های نقده، میاندوآب، پلدشت، بوکان، شاهین دژ و پیرانشهر بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در استان به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا