اخبار
کد خبر : 10900 ۱۳۹۹/۰۷/۰۱   ۱۷:۰۱:۵۰

در آذربایجان غربی؛
افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا / استفاده از ماسک در ناوگان حمل‌ونقل عمومی ارومیه اجباری شد

 

افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در روزهای گذشته بار دیگر موجی از نگرانی ها را در اولین روز پائیز هزار رنگ به همراه داشته به ویژه اینکه با سرد شدن هوا این ویروس مرگبار جولان بیشتری برای اعلام حضور پیدا می‌کند و هشدارهایی که از سوی مسوولان تکرار می شود نیز حکایت از آن دارد که روزهای سختی در انتظار همه است.

بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی کلید واژه مشترک کادر درمانی و مسوولان است که این روزها زیاد شنیده می شود اما گویی برای برخی موضوعی بی‌اهمیت است که به سادگی از کنار آن عبور می کنند و در این میان جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

بر اساس آنچه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اعلام کرده است بر تعداد مبتلایان و فوتی ها اضافه شده و شاید این آمار در روزهای آینده نیز شدت بگیرد، موضوعی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و برای جلوگیری از شیوع آن تدابیر و راهکارهای مناسب تری اندیشیده شود.

بر اساس اعلام آخرین اخبار مبتلایان ویروس کووید ۱۹ به نقل از قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا آذربایجان غربی تعداد بستری ها با علائم سندرم حاد تنفسی در کل بیمارستان های استان ۶۹۴ نفر بوده که از این تعداد ۱۴۹ مورد در بخش آی سی یو بستری و ۳۹ نفر وصل به ونتیلاتور هستند.

متاسفانه با سه مورد فوتی جدید یک مورد از شاهین دژ، یک مورد مهاباد و یک مورد میاندوآب مجموع فوتی های استان به ۹۷۰ مورد افزایش یافته است.

همچنین چهار مورد فوتی مشکوک به ابتلا وجود داشت.

براساس تصمیم گیری های جدید، شهردار ارومیه از اجباری شدن استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از تشدید شیوع ویروس کرونا خبر داده است.

محمد حضرت پور افزوده است با توجه به اوج گیری شیوع ویروس کرونا طی ابلاغ بخشنامه ای، استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی برای رانندگان و مسافران الزامی شد.

به گفته وی در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مسافران، اجازه استفاده از ناوگان جهت تردد به آنها داده نمی شود.

شهردار ارومیه از همه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و مسافران درون شهری خواسته است در اجرایی کردن این بخشنامه به منظور حفظ سلامت عموم و پیشگیری از تشدید شیوع کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

حضرت پور افزود: با توجه به آغاز فصل پاییز و گسترش و شیوع بیماری های فصلی، خطر تشدید شیوع ویروس کرونا را باید جدی گرفت.

وی گفت: تمام تلاش مدیریت شهری ارومیه بر این معطوف شده  که با رعایت پروتکل های بهداشتی از تشدید شیوع کرونا پیشگیری کند و از این تریبون اعلام می داریم که خدمات شهرداری شامل فقط آن از دسته از افراد است که پروتکل های بهداشتی را رعایت و ماسک می زنند .

شهردار ارومیه ابراز امیداوری کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک زنجیره ویروس کرونا قطع و این مقطع سخت را نیز پشت سر بگذارنیم.

گفتنی است، تعداد بیماران بستری در ارومیه نسبت به تاریخ ۱۰ تیر ( بالاترین آمار بیماران بستری استان) ۱.۵ برابر شده است.

ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه به طور کامل تکمیل شده است و افرادی که به طالقانی مراجعه می کنند در اورژانس در انتظار بستری هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا