اخبار
کد خبر : 10892 ۱۳۹۹/۰۶/۳۱   ۱۶:۵۷:۵۱

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
آذربایجان غربی مشهد شهداست

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید یاد ایستادگی و سلحشوری رزمندگان اسلام را گرامی داشت به خصوص در آذربایجان‌غربی که مشهد بیش از ۳۶ هزار شهید مهاجر بوده و ۴۲ سال است که در مقابل دسیسه‌های شوم دشمنان ایستاده است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت آذربایجان غربی اظهار کرد: حفظ ارزش های دفاع مقدس و انتقال مفاهیم با ارزش آن به نسل های گذشته یکی از ضرورت های امروز کشور است.

وی با بیان اینکه جهاد فی سبیل الله درهای بهشتی است که به روی پیشکسوتان این عرصه گشوده شده بود، افزود: شما به استقبال این درهای بهشت الهی رفتید تا این آزادگی و عزت نصیب ملت بزرگ ایران شود.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال مفاهیم با ارزش آن به نسل‌های گذشته یکی از ضرورت‌های امروزه کشور است که مسئولین باید در این حوزه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

قریشی گفت: بر اساس صریح آیات و روایات رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به استقبال این درهای بهشت الهی رفتند تا این آزادگی و عزت نصیب ملت بزرگ ایران شود و ملت ایران مدیون رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان و ایثارگران و شهدای دفاع مقدس است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا افزود: آذربایجان غربی تا به امروز نیز عرصه حماسه‌های دفاع از ایران اسلامی است و باید در این حوزه توجه جدی داشته و نسل جدید را با آرمان‌های دفاع مقدس بیش از پیش آشنا کرد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مسئله دفاع مقدس باید زنده نگه داشته شده و به نسل‌های آینده منتقل شود لذا وزارت ارشاد و مجموعه‌هایی که وظیفه به تصویر کشیدن دفاع مقدس را دارد به توصیه مقام معظم رهبری در این مورد عمل کنند، چرا که وظیفه سنگینی در قبال به تصویر کشیدن دفاع مقدس دارند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ملت ایران باید تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی را ثبت کنند چرا که اگر مردم این کار را انجام ندهند دشمنان تاریخ جنگ را تحریف می‌کنند لذا ملت عزیز و مسئولین کشور باید از تاریخ جنگ مواظبت کرده و اتفاقات جنگ را به تصویر کشیده و استقامت مردم را در تاریخ ثبت نمایند.

قریشی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری پیام شهدا به ما، بشارت و امید به آینده است لذا در ادامه دادن راه شهدا، غم و غصه‌ای وجود نداشته و سراسر امید به آینده است پس با ادامه دادن راه شهدا زندگی مردم پر از امید به آینده و آرامش خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی نیز با تاکید بر ضرورت تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان رکن اساسی فرهنگ ایثار تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و روحیه فاخر شهادت طلبی دوران دفاع مقدس از ضروریات امروز بشمار می رود.

محمدمهدی شهریاری گفت: آذربایجان غربی در ۲۳۰ کیلومتر مرز با دشمن بعثی و تقدیم ۱۲ هزار شهید به خوبی به نقش خود در دفاع از کیان اسلامی عمل نموده است.

وی افزود: استکبار جهانی با ترس از صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورهای اسلامی با تحریک دشمن بعثی هشت سال جنگ را بر کشور تحمیل ساختند.

شهریاری گفت: مردمی بودن، دفاعی بودن جنگ، استقامت رزمندگان، ایمان و اعتقاد راسخ به رهبری، اسلام و ایران، بی اعتنایی به دنیا، روحیه شهادت طلبی و مردانگی و مروت از جمله شاخص های دفاع مقدس ایران اسلامی و پیروزی بر دشمن دانست.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ایران اسلامی با اتکا به توانمندیهای داخلی و ایمان رزمندگان خود در برابر خیل عظیم دشمنان از جمله صدام و استکبار ایستادگی نمود.

شهریاری شرایط امروز کشور به جهت تحریم های استکبار را به مانند دوران دفاع مقدس دانست و افزود: دشمن با تحریم دارو و غذا بر کشور ما درصدد است تا به اهداف خود برسد. این برهه حساس تاریخی نیز به مدد الهی و توان داخلی با پیروزی ملت ایران همراه خواهد بود.

رئیس ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با قدردانی از تلاش اعضای ستاد، تاکید کرد با تداوم وحدت و همدلی، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهاد و خودباوری دسیسه های دشمنان خنثی می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا