اخبار
کد خبر : 10870 ۱۳۹۹/۰۶/۲۶   ۱۶:۰۸:۲۰

مدیرکل ارتباطات استان مطرح کرد؛
کاهش شکاف دیجیتالی با توسعه زیرساخت های ارتباطی روستاها

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: با توسعه زیرساخت های ارتباطی روستاها توازن و عدالت ارتباطی و همچنین کاهش شکاف دیجیتالی محقق می شود.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد با حضور در فرمانداری شهرستان شاهین دژ و در جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه فاوای استان که سایر مدیران از طریق ویدئوکنفرانس متصل شدند، اظهار کرد: وزارت ارتباطات موظف است 80 درصد روستاهای کشور را تا پایان برنامه ششم توسعه به شبکه ملی اطلاعات وصل کند که تا به امروز طبق آمار اتصال 75 درصد از روستاهای آذربایجان غربی تحقق یافته است .

وی افزود: ارتقاء تکنولوژی ارتباطی 29 روستای شهرستان تکاب به منظور ارتقاء کیفیت شبکه، بهبود دسترسی مشترکین روستایی و تقویت پوشش جاده ای شهرستان شاهین دژ در قالب طرح خدمات اجباری روستایی (USO) به اپراتور همراه اول ابلاغ شده است که مقرر است تا پایان سال اجرایی شود.

جلیلی نژاد اضافه کرد: درپوشش ارتباطات شهری شاهین دژ هیچ مشکلی وجود ندارد و هر دو شهر شاهین دژ و محمود آباد به آخرین نسل اینترنت همراه متصل هستند.

وی ادامه داد: از 108 روستای بالای 20 خانوار شهرستان شاهین دژ 17 روستا دارای اینترنت ثابت (ADSL) است و 9 روستای این شهرستان در فاز اول و 88 روستا در فاز دوم طرح خدمات اجباری روستایی(USO)  به اینترنت پرسرعت متصل شده است و مابقی روستا های شاهین دژ که هیچ گونه ارتباط دیتا ندارند، در صورت تامین تجهیزات تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

مدیر کل ارتباطات استان تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه تامین زیرساخت های ارتباطی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته برای ارائه چهار خدمت اصلی آموزش، کشاورزی، سلامت و خدمات بانکی از وظایف وزارت ارتباطات است که برای آن تلاش های قابل توجهی در روستا های آذربایجان غربی صورت گرفته است.

وی افزود: روستاهای شاهین دژ که در فاز دوم طرح توسعه خدمات اجباری در روستاها (پروژه همت) قرار دارد، به علت تحریم ها و عدم تامین به موقع تجهیزات تاکنون این هدف به بطور کامل محقق نشده است که تلاش می کنیم تا پایان سال این موضوع محقق شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا