اخبار
کد خبر : 1085 ۱۳۹۴/۰۹/۰۷   

تغییر الگوهای توسعه در آذربايجان غربي

* بهره گیری از نتایج پایان نامه های دانشجویی در دستگاه‌هاي اجرايي ضروري است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربايجان غربي گفت: محوریت توسعه استان از کشاورزی سنتی به بخش های صنعت، معدن، تجارت خارجی، گردشگری و ارتقای ظرفیتهای بخش کشاورزی تغییر یافته است

به گزارش ناي قلم، عليرضا رادفر در سیزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار كرد: تغيير محوریت توسعه استان فرصتی برای توسعه متوازن در استان و همچنین ورود و اشتغال جوانان در بخش های مختلف است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم توانمندی ها و استعدادهای جوانان گفت: در هر عرصه و صحنه ای که جوانان را باور کرده ایم، کارهای بزرگی نیز انجام و خلق شده است که نمونه آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که جوانان این مرز و بوم، چگونه در راه صیانت از آرمان های اسلام و انقلاب، جانفشانی نموده و حماسه ای ماندگار در تاریخ آفریدند.

ضرورت بهره گیری از نتایج پایان نامه های دانشجویی از دیگر موارد مورد تاکید رادفر در این جلسه بود.

وی در این ارتباط اظهار داشت: متاسفانه بحث استفاده از نتایج علمی و تحقیقاتی پایان نامه های دانشجویی و تبدیل این نتایج به طرح های کاربردی مبتنی بر فناوری و تکنولوژی، در کشور و استان ما مغفول مانده و لازم است در این خصوص تصمیم گیری و برنامه ریزی های جدی صورت گیرد.

معاون استاندار همچنین موضوع اقتصاد ورزشی را مورد اشاره قرار داد و افزود: می توان از ورزش بعنوان یک صنعت در جهت توسعه و شکوفایی اقتصاد بهره گرفت که لازمه این امر، شناسایی جوانان مستعد و بهره گیری از استعداد آنان در جهت ارائه طرح های کارآفرینی در حوزه ورزش و اقتصاد ورزشی است.

رادفر همچنین از دستگاههای اجرایی استان خواست روی فرصت های شغلی که برای جوانان متصور است کار و گزارش آن را در ستاد ساماندهی امور جوانان ارائه نمایند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات کمیته اقتصادی اجتماعی ستاد ساماندهی امور جوانان استان پرداخت.

وی به تشکیل جلسات مستمر جهت بررسی مهمترین مسائل و مشکلات جوانان استان و بهره گیری از آراء و نظرات مدیران، صاحبنظران، اساتید دانشگاهی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در این زمینه اشاره کرد و افزود: بررسی های انجام گرفته نشان می دهد که اشتغال، مسکن و ازدواج به ترتیب مهمترین مسائل و مشکلات جوانان استان در حال حاضر است.

عطاپور اضافه کرد: عدم ارتباط صنعت با دانشگاه، عدم حمایت های مالی از کارآفرینان، عدم آشنایی دانشجویان با کارآفرینان و وجود نقص در بهره وری و بودجه های پژوهشی، عدم آشنایی جوانان و دانشجویان با پارک های علم و فناوری و زمینه های نوین کسب و کار، بروز نبودن تکنولوژی های بخش صنعت، نبود بستر اداری مناسب برای انجام کارهای کارآفرینان، عدم وجود همکاری و تعامل میان کارآفرینان و مدیران و عدم بهره مندی جوانان از تجربیات کارآفرینان از جمله مهمترین دلایل فراهم نبودن فرصت های شغلی برای جوانان و همچنین عدم استفاده بهینه از ظرفیت جوانان در جهت توسعه در استان است.

چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه، گزارشی از اقدامات این اداره کل در حوزه جوانان ارائه کرد.

شايان ذكر است کلیات طرح برگزاری همایش ملی جوانان و کارآفرینی نوین در آذربایجان غربی مورد تصویب اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان قرار گرفت.

رادفر در ارتباط با برگزاری این همایش گفت: برگزاری این همایش در سطح ملی و به میزبانی استان آذربایجان غربی، فرصتی برای ارائه طرح ها و تزریق ایده های موفق کارآفرینی و آشناسازی جوانان با این ایده هاست و لازم است پس از بررسی کارشناسی جزئیات برگزاری همایش و تعیین نوع همکاری های دستگاههای اجرایی در این همایش، نسبت به زمان و تاریخ دقیق برگزاری آن در جلسه آتی ستاد ساماندهی جوانان استان تصمیم گیری شود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا