اخبار
کد خبر : 1084 ۱۳۹۴/۰۹/۰۵   

سیاست‌های اشتغال‌زایی مبتنی بر ظرفیت‌های استان باشد

*نرخ بیکاری در آذربایجان غربی11 درصد است

معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: سیاست‌های اشتغال‌زایی باید مبتنی بر ظرفیت‌های استان باشد.

به گزارش ناي قلم، تقی کهوریان در جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان غربی با اشاره به لزوم همراهی همه دستگاه ها به ویژه بانک ها در راستای کمک به کاهش بیکاری در استان اظهار کرد: همراهی همه دستگاههای اجرایی بویژه بانک ها برای رفع معضل بیکاری در استان ضروري است.

وي افزود: از بانک‌ها انتظار داریم که بیش از پیش همراهی لازم را در این حوزه داشته باشند.

كهوريان گفت: اصلی ترین مشکل واحدهای تولیدی استان در راستای خروج از رکود، موضوع تامین سرمایه در گردش است که در راستای حل این مشکل بانک ها می توانند نقش قابل توجهی ایفا کنند.

معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی حل مشکل واحدهای تولیدی موجود را بهتر از راه اندازی واحدهای جدید در راستای ایجاد اشتغال بیشتر دانست و افزود: این امر می تواند در ایجاد رونق اقتصادی تاثیر بسزایی داشته باشد.

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی11 درصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تا پایان تابستان امسال نرخ بیکاری در استان 11 درصد بوده است.

رضا نقی زاده افزود: میزان بیکاری موجود استان در بهار امسال 10.7 و در تابستان سال جاری 11 درصد ثبت شده که در بهار یک دهم درصد کمتر از میانگین کشوری و در تابستان نیز یک دهم درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته 203 هزار نفر بیمه شده اجباری در آذربایجان غربی داشتیم که حدود 5.7 درصد بیشتر از سال 92 بود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع نزدیک به 18 هزار نفر در آذربایجان غربی دارای شغل پایدار شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: این استان از لحاظ اشتغال ایجاد شده در سال گذشته رتبه یازدهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

نقی زاده یکی از مهمترین معضلات آذربایجان غربی در حوزه ایجاد اشتغال را عدم تمایل جوانان و خانواده های آنها به اشتغال در کارهای غیر اداری عنوان کرد و گفت: بسیاری از افرادی که برای کارهای غیر اداری معرفی شده اند، از پذیرش شغل امتناع کرده و خواستار پشت میز نشینی بوده اند که این امر فرهنگ نادرستی است که باید اصلاح شود.

وی افزود: برخی افراد حتی برای سه شغل متفاوت معرفی شده اند ولی به دلیل اینکه این فرصت های شغلی اداری نبودند، حضور نیافتند.

وی با اشاره به فعالیت مناسب 41 موسسه کاریابی دارای مجوز در آذربایجان غربی اضافه کرد: در هفت ماه امسال هشت هزار و 428 نفر جویای کار به این مراکز مراجعه کرده اند که از این تعداد هفت هزار و 372 نفر به بنگاههای مختلف اقتصادی معرفی شده و سه هزار و 139 نفر به کار مشغول شده اند.

در این جلسه مدیران بخش های مرتبط به بیان وضعیت اشتغالزایی نهادهای متبوع خود پرداختند.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های کمتر توسعه یافته کشور به شمار می رود که در سال های اخیر با معضل بیکاری مواجه بوده و بخش قابل توجهی از نیروهای بیکار این استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه مقاطع تکمیلی تشکیل می دهند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا