اخبار
کد خبر : 10813 ۱۳۹۹/۰۶/۱۷   ۲۰:۱۸:۴۵

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی مطرح کرد
اشتراک گذاری داده ها مهمترین عامل پیاده سازی دولت الکترونیک

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: اشتراک گذاری داده ها مهمترین عامل پیاده سازی دولت الکترونیک است.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در اولین جلسه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اظهار کرد: با در نظر گرفتن نقش کلیه بازیگران و ذینفعان اعم از دولتی، حاکمیتی و خصوصی، دولت الکترونیک به دنبال تحول نهادی برای استقرار حاکمیت الکترونیکی است.

وی با اشاره به اهداف استقرار دولت الکترونیک تصریح کرد: خدمت دهی یکپارچه و کارآمد مطابق میل شهروندان، تسهیل ارتباط بین سازمان‌های دولتی، مشارکت موثر شهروندان در فعالیت‌های اقتصادی، کاهش هزینه ارائه خدمات، انعطاف پذیری در اداره دولت، کیفیت مطلوب تصمیم‌گیری‌های دولت، شفاف سازی و کاهش فساد اداری از اهم اهداف پیاده سازی دولت الکترونیک است.

دبیر کارگروه دولت الکترونیک و هوشمندسازی در استان با اشاره به ضرورت اتصال تمام دستگاه ها به مرکز تبادل اطلاعات گفت: یکپارچه سازی اطلاعات و خدمات درراستای تحقق دولت الکترونیک نیازمند وجود بستری واحد برای تبادل و به اشتراک گذاری داده ها است که مرکز تبادل اطلاعات(NIX) بدین منظور در دو بستر نرم افزاری تبادل خدمات دولت الکترونیک با نام گذرگاه خدمات دولت الکترونیک GSB و گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک PGSB راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه بر اتصال تمام دستگاه ها به شبکه MPLS در بستر فیبر نوری که توسط مخابرات و دیگر شرکت های FCP بر روی شبکه ملی اطلاعات بوجود آمده تاکید کرد.

 جلیلی نژاد در ادامه به موانع استقرار دولت الکترونیک پرداخت و تنها راه رفع موانع را تعامل سازنده بین دستگاهی و اشتراک گذاری داده ها دانست.

مدیر کل ارتباطات گفت: استفاده از پتانسیل‌های مرکز آپا دانشگاه ارومیه برای بررسی امنیت پرتال های دستگاه‌های دولتی و برونسپاری خدمات دستگاه‌های دولتی به دفاتر پیشخوان، گامی برای توسعه دولت الکترونیک در استان است.

در ادامه هریک از دستگاه های به گزارش از اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو برای پیاده سازی دولت الکترونیک پرداختند و تصمیماتی در خصوص انتخاب عضو مطلع برای عضویت در کارگروه و گزارش دستگاه‌های اجرایی در خصوص استقرار دولت الکترونیک گرفته شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا